Сенім телефоны
8 (7182) 50-50-71
Мекенжайы: Сағадат Нұрмағамбетов көшесі, 128/1 құрылыс
Қабылдау бөлмесі: 8 (7182) 50-50-71 Бухгалтерия: 8 (718 2) 50-72-81 Вахта : 8 (7182) 50-70-60
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Сейсенбі 15.00-17.00 дейін, бейсенбі 09.00-11.00 дейін
За год
За месяц
За неделю
Вчера
Ата-анаға кеңес
Ата-анаға кеңес

"Мектепке дейінгі білім беру ұйымы жағдайында музыкалық дарынды мектеп жасына дейінгі балаларды анықтау және педагогикалық қолдау"

Дарынды және дарынды балаларды тәрбиелеу және дамыту қоғамның шығармашылық әлеуетін қалыптастырудың, ғылым мен мәдениетті, өндірістің барлық салаларын және әлеуметтік өмірді дамытудың маңызды шарты болып табылады. Осыған байланысты дарындылық пен дарындылықтың табиғатын зерттеу, оларды диагностикалаудың ғылыми әдістері мен дамыту бағдарламаларын әзірлеу зерттеушілердің назарын көбірек аударуда.

Балабақшадағы музыкалық білім беру практикасы музыкалық бейімділігі бар балалар қосымша жұмысқа дайын болып қана қоймай, оны қажет ететіндігін көрсетеді. Олар өздерінің шығармашылық әлеуетін жүзеге асыру қажеттілігін сезінеді – олар жеке қойылымдарды дайындауға қуана қатысады, қосымша материалдарды оңай игереді, сахналық іс-әрекетке қызығушылық танытады. Жеке сабақтарды олар қосымша жүктеме ретінде емес, сыйақы ретінде қабылдайды. Осылайша, музыкалық дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру мәселесі балабақшаның музыкалық жетекшісі үшін өзекті және маңызды болды.

Дарынды балаларды анықтау бақылау, психологиялық ерекшеліктерін зерттеу, сөйлеу, есте сақтау, логикалық ойлау негізінде балабақшадан басталуы керек. Дарынды және қабілетті балалармен жұмыс, оларды іздеу, анықтау және дамыту білім беру мекемесі қызметінің маңызды аспектілерінің біріне айналуы керек. Жоба аясында оқу жылы бойына түрлі іс-шаралар жүзеге асырылады, оған мектеп жасына дейінгі балалар қатысады, бұл өз кезегінде қабілетті және дарынды балалардың жеке әлеуетін ашуға және дамытуға ықпал етеді. . Балабақшаның музыкалық жетекшісі дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыра бастағанда бірқатар мәселелерге тап болады:

- Музыкалық қабілеті жоғары балаларды анықтау әдісін таңдау;

- Музыкалық қабілеттерін дамытудың әдістері мен тәсілдерін таңдау, сондай-ақ осындай балалардың шығармашылық әлеуетін жүзеге асыруды қамтамасыз ету;

- Білім беру үдерісінің басқа қатысушылары – білім беру мекемесінің ата-аналары мен мұғалімдері алдында дарынды балалардың мәселелерін өзектендіру.

Жобалау нысаны – музыкалық дарынды ересек мектеп жасына дейінгі балаларды педагогикалық қолдау.

Жобалау пәні - музыкалық дарынды ересек мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық әлеуетін дамытудың психологиялық-педагогикалық шарттары.

Мақсаты – Музыкалық дарынды мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық әлеуетін жүзеге асыруға және дамытуға жағдай жасау.

Тапсырмалар:

1. Мектепке дейінгі жаста пайда болған музыкалық дарындылық құбылысын зерттеудің психологиялық-педагогикалық тәсілдерін зерттеу;

2. Оқу-тәрбие үдерісі барысында музыкалық дарынды балаларды анықтау әдістерін таңдау, әзірлеу;

3. Музыкалық қабілеті жоғары балаларды анықтау.

4. Музыкалық қабілеті жоғары балалармен үйірме және жеке жұмысты ұйымдастыру.

5. Музыкалық дарынды балалармен қарым-қатынас жасау мәселелері бойынша ата-аналармен және мұғалімдермен тәрбие жұмысын ұйымдастыру.

Гипотеза: Музыкалық дарынды мектеп жасына дейінгі балаларды педагогикалық қолдауды ұйымдастыру олардың шығармашылық әлеуетін жүзеге асыруға және дамытуға ықпал етеді.

Жоба келесі бағыттар бойынша жүзеге асырылады:

- Балалармен жұмыс;

- Мұғалімдермен және ата-аналармен жұмыс.

Жобаға балабақша тәрбиеленушілері, тәрбиешілер мен ата-аналар қатысады. Бұл жоба 4 жылға есептелген.

Кез келген музыкалық жетекші өз тәрбиеленушілерін біледі және арнайы ұйымдастырылған диагностикалық процедураларсыз тәрбиеленушілер тобын сол немесе басқа қасиеттері бойынша ажырата алады. Осылайша мұғалім балалардың қайсысы әнде, биде, сахналық қойылымда жеке орындауды жақсы көретінін біледі, және, әдетте, мұндай балалар мұны жақсы меңгереді. Ол сондай-ақ белгілі бір қабілеттері жеткіліксіз дамыған балаларды біледі, сонымен бірге олар үшін музыкалық шығармашылықтың қуанышын немесе жай ғана музыкамен байланыста болу қуанышын сезінуі үшін тапсырмалар мен рөлдерді таңдайды. .

Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, музыкалық жетекші педагогикалық диагностиканың арнайы ұйымдастырылған процедураларынсыз әлі де жасай алмайды. Балаларды бақылау кезінде субъективті бағалаулардан аулақ болуға болмайды, жасырын, іске асырылмаған бейімділіктер мен қабілеттерді елемеуге болады. Диагностика барысында алынған нәтижелерді талдау педагогикалық практиканың келесі мәселелерін шешуге көмектеседі:

- Балаларды тәрбиелеу мен дамытуда сараланған тәсілді жүзеге асыру, жасырын дарындылығы бар балаларды анықтау.

- Музыкалық білім беруде қолданылатын формалардың, әдістердің, құралдардың тиімділігін бағалау. Өйткені, тәрбиеленушілердің жетістіктері мен даму деңгейінің динамикасы оқу-тәрбие үдерісі тиімділігінің маңызды көрсеткіштерінің бірі болып табылады.

Музыкалық дарынды балаларды анықтау әдістемесі

1 кезең (бастауыш):

бақылау әдісі – музыкаға эмоционалды жауаптылық деңгейі, қимылдар мен әндердегі мінез-құлық реакциялары (импровизация, шығармашылық көріністер) анықталады.

2 кезең (аралық):

музыкалық даму деңгейінің диагностикасы – модальды сезімнің, музыкалық–есту қабілеттерінің және ырғақ сезімдерінің даму деңгейі анықталады.

3 кезең (қорытынды):

музыкалық қабілеттердің диагностикасы – әр баланың қалауының бағытын анықтау (ән айту, би билеу, театрландыру).

Жоғарыда айтылғандай, музыкалық дарынды балалар ата-аналар мен тәрбиешілердің ерекше назарына мұқтаж. Мұндай балалар сабақтың материалын оңай меңгереді, тапсырмаларды оңай орындайды. Сондықтан мұғалім топтық сабақта олармен қарым-қатынас жасаудың дұрыс стратегиясын таңдауы қажет. Бір жағынан, олардың қабілеттерін жүзеге асыруға мүмкіндік беру, шығармашылық іс-әрекетке деген бастамашылық пен ерік-жігерді тежемеу, екінші жағынан, өз ойын басқа балаларға білдіруге мүмкіндік беру. Жасыратыны жоқ, дарынды балалар зейінді жақсы көреді және оны қалай тарту керектігін біледі, көбінесе көшбасшылық қасиеттерге ие болады. Сондықтан топтық сабақтарда мұндай балаларды бірлескен іс-әрекеттің әр түрлі формаларында жүзеге асыруға болады. Сондай-ақ, олардың шығармашылық қабілеттері мен дамыған қабілеттері жеке нөмірлерді дайындауда таптырмас нәрсе. Өйткені, жақсы орындалған музыкалық нөмірдің қуанышын барлық қатысушылар бірдей бөліседі, бірақ орындаудың қиындығы тең болмауы мүмкін.

Психологтар жас және тұлғалық дағдарыстарды зерттей келе, дағдарыс адамның қолда бар мүмкіндіктері мен оларды жүзеге асыруға бейімделмеген сыртқы ортаның сәйкессіздігіне негізделген деген қорытындыға келді. Бұл жағдай дарынды баланың төңірегінде де қалыптасып жатыр. Музыкалық дарынды балаларға топтық сабақтарда ерекше көңіл бөлінгенімен, олардың аштықтың ерекше түрін сезінуі сирек емес, бұл бағдарламалық жасақтамадан басқа нәрсе жасау қажеттілігінен көрінеді. мазмұны:

– жергілікті, муниципалдық және облыстық деңгейдегі фестивальдарға, конкурстық бағдарламаларға және жобаларға қатысу;

– балабақшада өткізілетін белгілі бір күнтізбелік мерекеге сәйкес концерттік бағдарламалар мен бос уақытты өткізуге арналған жеке нөмірлерді дайындау.

Балаларға ұсынылатын музыкалық материал күрделі болмауы керек, ол әр түрлі және өзгермелі болуы керек. Және ол балалардың мүмкіндіктері мен қалауларын ескере отырып таңдалады.

Үлкен мотивациялық күш - бұл музыкалық репертуардың, сүйемелдеудің, декорацияның, костюмдердің және шығармашылық процестің басқа атрибуттарының жаңалығы. Дарынды балалармен жұмыс жасайтын мұғалім әрдайым импровизацияға, шығармашылыққа орын қалдыруы керек. Мұндай балалардың ұжымын тәртіпті деп атауға болмайды, сондықтан ондағы жұмыс мұғалімнен кәсіби шеберлік пен жеке белсенділікті талап етеді. Музыкалық жетекшінің дарынды балалармен жұмыс істей бастағанда шығармашылық іс-әрекетке деген қажеттілігін сезіну үшін оның өзі шығармашылық ойлауға ие болуы өте маңызды. Шынында да, осы жағдайда ғана мұғалім дарынды балалардың қажеттіліктерін, олардың мазасыздықтарын, тіпті қорқыныштарын түсіне алады, шабыттандырады және қолдайды, жеке басының күші мен энергиясын ұқыпты бағыттай алады.

Музыкалық дарынды балаларға педагогикалық қолдауды ұйымдастырудың материалдық-техникалық шарттары балабақшаның барлық тәрбиеленушілеріне музыкалық білім беруді ұйымдастыру шарттарынан айтарлықтай ерекшеленбейді. Оларға, ең алдымен, тәрбие процесі жүретін пәндік-дамытушылық орта жатады.

Дарынды балалармен қарым-қатынас жасаудың қажетті шарттарының бірі - олардың ата-аналарымен немесе заңды өкілдерімен жұмысты ұйымдастыру. Оқушылардың отбасымен қарым-қатынас келесі бағыттар бойынша құрылады:

1. Аналитикалық – сауалнамалар, ата-аналардың сауалнамалары арқылы жүзеге асырылады. Алынған мәліметтерді сапалық және сандық талдау педагогикалық міндеттерді шешуді көздейді:

- ата-аналардың қызығушылықтары мен қалауларын анықтау;

- балаларды оқыту мен тәрбиелеудің белгілі бір мәселелері бойынша олардың хабардарлық деңгейін анықтау;

- отбасылық тәжірибені, балаларды тәрбиелеудің отбасылық дәстүрлерін білу.

2. Ақпараттық - консультациялар, әңгімелер, тақырыптық хабарламалар, семинар-практикумдар, ата-аналар үйірмелері арқылы жүзеге асырылады. Бұл бағыттағы отбасымен жұмыстың негізгі мақсаты - мектеп жасына дейінгі баланың музыкалық-эстетикалық дамуына қатысты мәселелерде ата-аналардың құзыреттілігін арттыру. Ол ақпаратты таңдауда және ата–аналар бұрышын, жылжымалы папкаларды безендіруде жүзеге асырылады. Ата-аналар сабақта қолданылатын музыкалық репертуармен (әндер, саусақ ойындары, дөңгелек билер, халық ойындары) танысуға, сонымен қатар музыкалық-эстетикалық тәрбиенің формалары мен әдістері туралы білуге мүмкіндік алады. отбасылық жағдайлар, халықтық мерекелер, салт-дәстүрлер, мәдениет және тұрмыс туралы хабардарлығын кеңейту.

3. Бірлескен шығармашылық іс–әрекет - бірлескен шығармашылық үдерісте балалар мен ата-аналарды эмоционалды-эстетикалық байыту арқылы жүзеге асырылады. Бұл бағыт мерекелік ойын-сауық бағдарламалары, театрландырылған қойылымдар, ата-аналар мен балалардың қатысуымен өтетін концерттер сияқты өзара әрекеттесу формаларын қамтиды.

4. Пәндік-дамытушылық ортаны құру – бұл бағыттағы жұмыс ата-аналармен ынтымақтастықты, олардың көмегін және мерекелерге арналған музыкалық залды безендіруге, костюмдер мен декорацияларды дайындауға қатысуды көздейді.

Сонымен, педагогикалық процесті ұйымдастыруға тікелей қатысатын ата-ана мектепке дейінгі білім беру мекемесі мұғалімдерінің таптырмас серіктесі және көмекшісі болып табылады. Бала мақтаныш пен қуанышты сезінеді, ең бастысы ересектердің белсенді өмірлік ұстанымының жағымды үлгісін алады. Музыкалық қабілеті жоғары балалардың ата-аналарымен жеке әңгімелесу барысында оларды қосымша білім беру жүйесінде одан әрі оқуға ынталандыру қажет.

Жобаның тиімділігін бағалау үшін оқушылардың қалалық, облыстық және федералдық деңгейлердегі балалар фестивалі мен байқау қозғалыстарына қатысуы, сондай-ақ оқушылардың музыкалық қабілеттерін дамыту диагностикасы бақыланады.

Жобаны жүзеге асыру бойынша жұмыс барысында дарынды балаларды тәрбиелеу, оқыту және дамытуда қажетті нәтижеге қол жеткізу үшін оларды балабақшада психологиялық-педагогикалық қолдаудың ұйымдастырушылық моделін құру және сынақтан өткізу жоспарлануда. Дарынды балалармен жұмыс жасау технологияларын дамытуда олардың біртұтас білім беру үдерісіне органикалық түрде енуі шешуші рөл атқаруы керек. Бірақ бұл ендіру табиғи түрде, мүмкіндігінше ауыртпалықсыз жүруі үшін, білім беру үдерісіне қатысушылардың барлығының іс-әрекеті арасындағы міндеттерді шешуде өзара байланыс қажет.