ПАВЛОДАР ҚАЛАСЫНЫҢ БІЛІМ БЕРУ МЕКЕМЕЛЕРІНІҢ ВЕБ-САЙТТАРЫ
kense.oo.ap@pavlodar.gov.kz
140 000 Павлодар қ., Кривенко көшесі, 25
32-21-67
сенім телефоны/Call-орталық
8 7182 32 19 37

Сайт отдела образования города Павлодара
Сайттың аналитикасы
Бір жылда
Бір айда
Бір аптада
Кеше
Білім беру мазмұнын жаңарту жағдайында жас мамандардың кәсіби қалыптасуындағы әдістемелік қызметтің рөлі
23-08-2022 10:33
Білім беру мазмұнын жаңарту жағдайында жас мамандардың кәсіби қалыптасуындағы әдістемелік қызметтің рөлі

Жаңа бастаған мұғалімдердің жұмысының ерекшелігі   -   олар бірінші күннен бастап барлық мұғалімдер сияқты бірдей міндеттерді атқарып, көп жылдық жұмыс тәжірибесі бар мұғалімдер сияқты жауап береді, ал ата-аналар, әкімшілік және әріптестер олардан бірдей мінсіз кәсіпқойлықты күтеді. Мұғалім педагогикалық университетті қаншалықты сәтті бітірсе де, егер ол тәжірибе барысында жұмыс істеп үйренбесе, ол ешқашан жақсы мұғалім болмайды. Кәсіби педагогикалық сүйемелдеудің болмауы жас маманның таңдаған мамандығына қанағаттанбауына, осы мамандықты таңдаған үшін көңілі қалып және одан кетуге әкеледі.

Павлодар қаласы үшін бұл мәселе өзекті. Соңғы 3 жылда қала мектептеріне 389 жас маман келді, бұл қаладағы барлық педагогтар санының 12% - ын құрайды. Қаланың педагогикалық корпусының көп бөлігін жоғары білікті педагогтер құрайды (1 және жоғары санатты педагог-шеберлердің, зерттеушілердің, сарапшылардың үлесі 75% - дан асады), сондықтан жастар арасынан кадрлық резервті уақтылы даярлау талап етіледі.

Әдістемелік кабинеттің жұмыс жүйесінде жас мамандармен жұмыс істеу маңызды орын алады. Әдістемелік жұмыстың бұл бағыты «Жас педагогтің кәсіби қасиеттерін қалыптастыру және бағалау» («ПроЛС» клубы) инновациялық жобасы аясында педагогикалық шеберлік орталығымен бірлесіп жүзеге асырылды. «ПроЛС» клубының жұмысын жоспарлау жас мұғалімдердің кәсіби қиындықтарын диагностикалау негізінде жүзеге асырылады. Осылайша, жаңадан бастаған педагогтердің 71%-ы сабақтың мақсатын қоюда, 80%-ы сабақтың мазмұнын таңдауда, 84%-ы сабақ технологияларын таңдауда, оның ішінде бағалауда, 74%-ы үй тапсырмасын, 56%-ы оқушылардың іс-әрекетін ұйымдастыруда қиындықтарға тап болады.

       Жыл бойы педагогикалық шеберлік орталығының тренерлерімен ынтымақтастықта жас педагогтерді әдістемелік сүйемелдеудің өзекті мәселелері бойынша, оның ішінде қашықтықтан және офлайн форматта оқытуды ұйымдастыру мәселелері бойынша, онлайн-сабақтарды және қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру тәсілдері, білім берудің жаңартылған мазмұны жағдайында оқытуда сараланған тәсіл, критериалды бағалауды ұйымдастыру және бағалауға арналған тапсырмаларды әзірлеуге әдістемелік тәсілдер, жас мамандардың бейімделуі кезеңінде психологиялық қолдауды қамтамасыз ету, бағалау тапсырмаларын әзірлеудің әдістемелік тәсілдері бойынша практикалық сессиялар өткізілді.

       Жалпы білім беретін мектептерде жүйелі негізде жас мамандардың тәлімгерлер мектебі жұмыс істейді, әдістемелік кабинеттің жанынан тәлімгерлер мектеп құрылды. 2021 жылдың 1 қыркүйегінен бастап қала мектептерінің жас мамандарына 6 педагог-шеберден және 122 педагог-зерттеушіден 128 тәлімгер бекітілді. «Тәлімгер-мұғалім қызметінің тиімділігін арттыру жолдары» жобасын іске асыру шеңберінде семинар-практикумдер, шебер-сағаттар, тренингтер өткізіледі. Тәлімгер мектебі аясында кәсіби дайындық деңгейін және жас педагогтің жеке қажеттіліктерін диагностикалаудың өзекті мәселелері, кәсіби дайындық деңгейін диагностикалау нәтижелерін ескере отырып, тәлімгердің жұмысын жоспарлау негіздері, тәлімгердің жас мамандармен жұмысының тиімді нысандарын таңдау, жас мұғалімді дербес педагогикалық қызметке бейімдеу тиімділігін анықтау бойынша № 16, 34, 36, 24, 11, 39 мектептердің жұмыс тәжірибесі ұсынылды.

      2021 - 2022 оқу жылында жас мамандардың тәлімгерлеріне әдістемелік көмек көрсету және проблемаларды анықтау мақсатында қаланың 22 жалпы білім беретін мектебінде қала мектептерінде тәлімгерлік қызметті ұйымдастырудың мониторингі жүргізілді. «Педагогикалық дуэт - 2022» байқауының қалалық кезеңіне 10 тәлімгер мен мектеп және 2 мектепке дейінгі ұйымның жас мамандары қатысты: № 2 ЖОМ, Қ. Мақпалеев атындағы ЖОМ, № 11, 14, 34, 37, 39, 41, 14, № 16 лицей-мектеп, № 1, 14 сәбилер-балабақшасы қатысты. Қалалық байқаудың қорытындысы бойынша 5 тәлімгер мен жас маман байқаудың облыстық кезеңіне қатысты. Облыстық «Педагогикалық дуэт - 2022» байқауында № 16, 21, 41 мектептердің жас педагогтері мен тәлімгерлері өз жұмыс тәжірибелерін сәтті ұсынды.

       Білім беру бөлімінің әдістемелік кабинеті жас педагогтермен жұмыстың өзекті мазмұны мен заманауи тиімді форматтарын іздестіруді жалғастыруда, инновациялық технологиялар мен форматтар сынақтан өткізілуде. Жас педагогтердің кәсіби дамуын қамтамасыз ететін үйреншікті формалармен қатар (семинар, практикум, шебер-сағаттар) жастардың педагогикалық ойындарын іске асыру арқылы кәсіби дамудың инфрақұрылымы өзгеруде. Онлайн форматта Павлодар қаласы білім беру бөлімінің басшысы С.О. Айтқазинамен кездесу өтті, оның қорытындысы бойынша әдістемелік кабинет базасында қалалық кәсіподақ ұйымымен бірлескен «Жас ұстаз» жас педагогтер кеңесі құрылды. Кеңес қызметінің негізгі бағыттары: кәсіби-көшбасшылық, ұйымдастырушылық-құқықтық, шығармашылық, спорттық, медиасауаттылық блоктары бойынша жоспарланған. Осы бағыттар аясында тірек мектептердің базасында қызығушылық клубтары сәтті жұмыс істейді: мейірімділік, гитара, ағылшын тілі, футбол, баскетбол, волейбол, шахмат, тоғызқұмалақ. Жас мамандардың домбыра оркестрінің дебюті, дебат клубтарының байқауы өтті, бас жүлдені М.Әлімбаев атындағы ЖОМ командасы иеленді. Жинақталған тәжірибені балалармен жұмыс тәжірибесіне сәтті таратуға «Менің кәсіби таңдауым» конференциясы, «КТК», жас педагогтер форумы ықпал етеді. Осындай іс-шараларға қатыса отырып, жас мұғалімдер кейіннен игерілген жұмыс форматтарын балалармен жұмыс жасау тәжірибесіне ауыстырады.

    Жас мамандарды әдістемелік сүйемелдеудің нәтижелілігі көрсеткіштердің оң динамикасы бойынша қала мектептерінде жас мамандардың бекітілу деңгейін арттыру, іс-шараларды өткізуге жас мамандарды кеңінен тарту, оқушылармен жұмыс істеуде оң нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік беретін жас педагогтердің сәтті бейімделуі, жас педагогтің шығармашылық әлеуетін ашу, тұрақты өз бетінше білім алуға қалыптасқан қажеттілік, өзінің педагогикалық білімін толықтыру, жас мамандардың біліктілік санатын көтеру бойынша бағаланады.

    Мектепте жас кадрларды бекіту мәселесінде оң динамика байқалады. Қалыптасқан жұмыс жүйесінің тиімділігін жас педагогтердің кәсіби байқауларға қатысу нәтижелері растайды: 3 жыл ішінде нәтижелілік серпіні 57,3% -ды құрады.

         «Талантты мұғалім - дарынды балаларға» байқауының қалалық кезеңінің іріктеу кезеңіне республикалық байқаудың облыстық кезеңіне қатысқан 39 жас маман өтті, олардың 7-і № 39, 11, Б. Момышұлы, 41 (2), 27, Қ. Мақпалеев атындағы мектептерден қатысып, жүлдегерлер атанды. «Инклюзивті және арнайы білім беруге арналған үздік оқу-әдістемелік құрал» қалалық байқауында № 17, 40 мектептердің жас мамандары 2 және 3 орынды алды. № 2, 23 мектептердің 2 жас маманы «Ұстаздар аламаны» облыстық зияткерлік ойынының жеңімпаздары атанды. «Жастар - елдің үміті» облыстық педагогикалық олимпиаданың қорытындысы бойынша жас педагогтер 79 жүлделі орынға ие болды. «Үздік психолог - 2022» облыстық байқауында № 19, Кенжекөл орта мектебінің жас мамандары жеңімпаз және жүлдегер атанды.

     Осының барлығы бізді Павлодар қаласының білім беру мекемелерінде жас мамандарды әдістемелік сүйемелдеу бойынша қалыптасқан жұмыс жүйесінің тиімділігі екеніне сендіреді.