Английский язык
Программа обучения английскому языку учителей школы-лицея №16
Введение Представленная программа по обучению английскому языку учителей школы-лицея № 16 представляет собой описание содержания устного трехгодичного курса по английскому языку и состоит из: - пояснительной записки, - методических рекомендаций к каждому году обучения, - программы содержания обучения, - перспективного планирования содержания обучения, - методических рекомендаций по проведению контроля знаний и умений по каждому году обучения, - оформлению промежуточной диагностики уровня освоения учителями иностранным языком. В программе содержания обучения трех лет представлена: звуковая культура речи, формирование словарного запаса, грамматический материал, связная речь. В конце каждой программы даются критерии знаний и умений: чем должен владеть ребенок в конце каждого года обучения. Содержание программы строится прогрессивно: на каждом этапе ставятся новые цели обучения, появляются новые темы для расширения словарного запаса и поля деятельности: игр, зарядок, инсценировок, диалогов, монологов. Одним из возможных путей развития познавательного интереса, осознанного конструктивного характера их активности может стать раннее начало обучения иностранному языку в рамках системы непрерывного образования. Возможность опоры на игровую деятельность (диалог) позволяет обеспечить естественную мотивацию речи на иностранном языке, сделать интересными и осмысленными самые элементарные высказывания. Учителя, у которых сформированы речевые навыки, свободно выражают свои мысли, чувства, могут рассказать о своем эмоциональном состоянии, отношении к окружающему миру. Сформированная речь в дальнейшем облегчает обучение ребенка в школе. Изучение иностранного языка помогает в формировании родной речи, правильного ее произношения, а также вводит в мир другой культуры, языка и общения. Кроме коммуникативной функции, обучение иностранному языку способствует развитию памяти, творческого воображения, мышления, расширению кругозора. Чем раньше начинается изучение иностранного языка, тем успешнее его обучение. Пояснительная записка. Цель программы Развитие языкового мышления, речевых механизмов, коммуникативных умений и познавательных способностей у учителей средствами английского языка. Задачи программы- Формирование гармонично развитой личности.
- Развитие языковых способностей
- Развитие интереса к английскому языку.
- развитие навыков межличностного общения, умения самостоятельно решать коммуникативные задачи на английском языке.
- Развитие навыков устной речи на основе языкового материала, предусмотренного программой.
- Обучение пониманию несложной, вполне доступной по содержанию речи на английском языке.
- Развитие памяти, мышления, внимания.
- Расширение кругозора
- Обеспечение межпредметных связей.
Theme | Hours | Learning objectives | ||
Unit 1: All about me | ||||
Greetings and names | 1 | 1.recognise with support common names and names of places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1. make basic personal statements about people, objects and classroom routines1. pronounce familiar words and expressions intelligibly 1. make introductions and requests in basic interactions with others 1.use demonstrative pronouns this, these that, those to indicate things | ||
Greeting and names: His name is … / Her name is... | 1 | |||
Colours | 1 | 1. recognise with support common names and names of places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1 recognise the names of letters of the alphabet1make basic personal statements about people, objects and classroom routines 1 pronounce familiar words and expressions intelligibly 1. use basic adjectives to describe people and things 1. use demonstrative pronouns this, these that, those to indicate things | ||
Colours: This is …/These are… | 1 | |||
Unit 2: My school | ||||
Classroom objects | 1 | 1. recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly1. recognise with support common names and names of places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1 recognise the names of letters of the alphabet 1., make basic personal statements about people, objects and classroom routines 1.. pronounce familiar words and expressions intelligibly 1.UE1 use singular nouns, plural nouns – to talk about people and places 1 use determiners a, an, some, the, this, these to indicate what /where something is 1. use demonstrative pronouns this, these that, those to indicate things 1. use basic prepositions of location and position e.g. in, at, next to, near, on, to describe where people and things are; use basic prepositions of time: on, in to talk about days and time; use with to indicate accompaniment | ||
Initial letters | 1 | |||
Overwriting (lower case letters) | 1 | |||
Classroom routines (listen, read, write, sing, say, look) | 1 | 1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly1 recognise with support common names and names of places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1.. pronounce familiar words and expressions intelligibly 1. use basic adjectives to describe people and things 1.UE8 use simple imperative forms [positive] for basic commands or instructions 1. use can / can’t to describe ability | ||
Classroom routines (“Go fish” game) | 1 | |||
Describing things: Adjectives (big, small, long, short) | 1 | 1., make basic personal statements about people, objects and classroom routines1. use basic adjectives to describe people and things | ||
Unit 3: My family and friends | ||||
Family and friends: She is…/ He is …/You are…/I’m… | 1 | 1 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1., make basic personal statements about people, objects and classroom routines1.. pronounce familiar words and expressions intelligibly 1.S5 use words in short exchanges 1. use singular nouns, plural nouns – to talk about people and places 1. use determiners a, an, some, the, this, these to indicate what /where something is 1. use personal subject and object pronouns to give basic personal information | ||
Making a family silhouette picture | 1 | |||
In my house: There is/There are | 1 | 1 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1 recognise the names of letters of the alphabet1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines 1 pronounce familiar words and expressions intelligibly 1. use basic adjectives to describe people and things 1. use there is / there are to make short statements and ask questions 1. use basic prepositions of location and position e.g. in, at, next to, near, on, to describe where people and things are; use basic prepositions of time: on to talk about days | ||
In my house: Is there/Are there…? Yes/No | 1 | |||
Days of the week (M, T,W) | 1 | 1 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words1., make basic personal statements about people, objects and classroom routines1.. pronounce familiar words and expressions intelligibly 1 recognise sound and name the letters of the alphabet 1 recognise initial letters in names and places 1. use basic prepositions of location and position e.g. in, at, next to, near, on, to describe where people and things are; use basic prepositions of time: on to talk about days |