Мектеп асханасы
Мектеп асханасында 250 орын және
буфетке арналған 100 орын бар.
Күнделікті асханада мектеп оқушыларының 90% тамақтанады.
Жаппай білім беру есебінен
76 оқушы тегін ыстық аспен тамақтанады.
Бұл ас қамтамасыз етілген
отбасылар мен жетім балаларға арналған көмек.
Ішкен тағамдар асқорыту органдарында механикалық жән ехимиялы қөңдеуден өткеннен кейін, ол сулы сұйықтыққа айналып, ішекке өтеді. Ішекте тағам арқарай қорытылады, ішектің сору қасиетіне байланысты, қанға және лимфаға түседі. Тамақ қанға және лимфаға түскеннен соң—белоктардан-аминқышқыддары, майлардан-глицерин және майқышқыддары, гликогеннен-канттар бөлініп шығып отырған да ағзад ақажетті пластикалық және энер-гетикалық заттар синтезделіп отырады. Тағамның құрамында 650 әртүрлі қосылыстар бар. Олардың ең бастысы белок, май, көмірсу, микро- және макроэлементтер, фосфор, кальций, натрий, йод, кобальт, қалайы, марганец, калий және т.б. Сонымен бірге тағамдық заттар құрамында витаминдер, органикалық қышқылдар, неше түрлі фитонцидтер, крахмал бар, хлетчаткалар болады. Ұтымдытамақтану—олклеткалар(жасушылар) қазақшақұ-рамынақажетті заттар мен ағзаны қамтамасыз ететін қуат, қимыл және тағыбас қақажеттігін өтейтін, заттар алмасуын қажетті деңгейге ұстайтын тағамдарды пайдалану. Жүйелі түрде тамақтанудың негізгі элементтері мына төмендегідей: 1) тәуліктік қоректік заттардың ара қатасының үйлесімді баланс асын сақтау; 2) дұрыс тамақ ішудің тәртібі, рационалды(тамақ сбаланцирленген) тамақтану—ол тамақтың қуатымен сапалық химиялық құрамын, қоректік заттардың деңгейлік арақатынастарының тұрақтылығын, қортылуын және гигиеналық жағынан тазалығын ескертуді қажет етеді. Сондай-ақ тамақтану режимін, ұзақтығын, сапалық шамасына, химиялық құрамына нықтауды керек етеді. Академик А.А. Покровскийдің жасаған классификациясы бойынша теңестірілген(сбалансирленген) дегеніміз—энергетикалық жағынан бағалы, тағамдағы энергия адам ағзасының жұмсаған энергиясына сайма-сай келуі; Тәуліктік тағам құрамында қоректік заттар (нутрценттер) теңестірілген түрде болуы керек. Тағам құрамындағы белоктардың, майлардың және көмірсулардың арақатынасы (1:1:4) болуы керек. Айырбасталмайтын амин қышқылдарының витаминдердің арақатынасы теңестірілгені жөн. Тағам ішіндегі компоненттердің ағзаларға сіңірілуі, тамақ ішу режиміне байланысты болуы керек. Ішілетін тамақтың мөлшері адамның бойына және массасына сай келуі керек. Балалардың массасын төменгі таблицадан байқауға болады (6-таблица). Егер біз дұрыс түрде тамақтанатын болсақ, онда еске ұстау қабілеті мізартып, дене мізсауығып, көңіл-күйіміз кетеріле түсетіні сөзсіз. Қандайда аурулар болмасын, біз олардың алдын аларедік. Дұрыс түрде тамақтанған адам зат баласы150-200 жыл жасареді деп, жазады Дж. Гласс өзінің әлемге әйгілі еңбектерінін, бірінде(1999).Дәрумендер
Дәрумендердің бала ағзасында жетіспеушілігінен «гиповитаминоз» деген құбылыс пайда болады. Гиповитаминоздың даму себептерін екі үлкен топқа бөлуге болады:- Сыртқы себептер: дәрумендердің бала ағзасына жеткіліксіз мөлшерде түсетін жағдайлар. Мәселен, нәрестені ұзақ уақыт сиыр сүтімен тамақтандырғанда, тамақ құрамында көкөністердің аз болуы, жеміс-жидек шырындарын балаға кешіктіріп немесе жеткіліксіз мөлшерде беру, тамақты дұрыс дайындамау және сақтамау, құрамында көмірсулары көп тағамдарды – қант, ақ нан, кондитерлік өнімдерді шамадан тыс мөлшерде пайдаланғанда.
- Ішкі себептер: бала асқазан, өт, бауыр, ұйқы безі, ішек ауруларымен сырқаттанғанда және ауыр, ұзаққа созылған инфекциялық ауруларда, темекі тартатындар мен нашақорларда ағзасына ауыр физикалық салмақ түсетін спортшы аналарда гиповитаминоз пайда болады.