Сенім телефоны
22-00-97
email: upk2@goo.edu.kz
Мекенжайы: Лермонтов көш. 50
Қабылдау бөлемі 20-20-80, ДОттЖО 22-00-97, Есеп бөлемі 22-00-45, Басшы 22-02-55,
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Сәрсенбі және бейсенбі күндері сағат 15-тен - 17-ге дейін
Бір жылда
Бір айда
Бір аптада
Кеше
Кәсібибағдар сөздік
Аралас мамандық
    – негізгі мамандық ретінде сол саладағы қосымша мамандық,
мысалы, егер адам құрылыс саласының мамандығын игеріп сылақ қызметінде жұмыс жасап сылақшы курсын өтетін болса, қосымша қызметтерді атқаруға мүмкіндігі болады;
    – бір қызметшінің екі немесе одан көп мамандықтарды атқару, қызметтік міндеттерді  біріктіру, өз еңбек потенциалын және мүмкіндіктерін  кеңейту,
мысалы, наладчик-станочник, слесарь-токарь және т.б.
    – аралас мамандықтар мен қызметтер  негізгі мамандықпен әрқашан технологиялық немесе терминологиялық байланыста, 
мысалы,   бухгалтер үшін аралас мамандық ретінде аудитор, салық кеңесшісі, экономист  және  қаржы  менеджері болып келеді. 
 
Аспирантура - бұл магистратураны немесе мамандықты бітіргеннен кейінгі жоғары білімнің бір түрі.
 
Аттестаттау - адамның біліктілігін, білім деңгейі мен дағдыларын анықтау - шолу, сипаттама.

Әлеуметтену - адамның әлеуметтік ортаға ену, әлеуметтік байланыстар орнату, әртүрлі әлеуметтік топтар мен қоғамның құндылықтарын қабылдау арқылы білім алу және өмір сүру процесінде әлеуметтік тәжірибені меңгеруі-жалпы алғанда, әлеуметтік жүйедеғі белсенді қарым-қатынастарды жаңғырту.

Әлеуметтік-педагогикалық қолдау - даму субъектісіне өмірлік таңдаудың әртүрлі жағдайларында оңтайлы шешім қабылдау үшін жағдай жасауды қамтамасыз ететін педагогикалық қызмет.

Әңгіме - ауызша (сөзбен) байланыс негізінде ақпарат алу әдісі.
 

Базалық (жоғары) психикалық функциялар - нейропсихология үшін орталық ұғым, жоғары психикалық функциялар деп тиісті мақсаттар мен бағдарламалармен реттелетін тиісті мотивтер негізінде жүзеге асырылатын саналы психикалық әрекеттің күрделі формалары түсініледі.

Байланысты мамандықтар - ұқсас міндеттерді шешуді көздейтін, бір немесе бірнеше бірдей еңбек функциялары бар және (немесе) ұқсас білімді, дағдыларды қажет ететін мамандықтар. Сонымен қатар, байланысты мамандықтар әртүрлі деңгейдегі кәсіптік білімді қажет етуі мүмкін.

Бакалавриат- бакалавр дәрежесі немесе бакалавр біліктілігі берілген бакалавр дипломымен расталған жоғары білім. Бакалавр дипломы жұмысқа орналасу кезінде біліктілік талаптарында жоғары білім көзделген лауазымға орналасу құқығын береді, сондай-ақ магистратурада оқуын жалғастыруға құқық береді.

Бәсекелестік - үздік нәтижеге жету үшін күресте бәсекеге қабілеттілігі; ұсынылатын жұмыс күшінің сапасын жұмыс берушінің талабы бойынша сақтау.
 
Бедел- жалпыға бірдей танылған әсер, белгілі бір қасиеттерге, жетістіктерге байланысты бір адамның немесе топтың мәні.
 

Бейәлеуметтік мінез-құлық- әлеуметтік нормалар мен принциптерге қайшы келетін, азғындық немесе заңсыз әрекеттер түрінде әрекет ететін мінез-құлық.

Бейімделу - бұл бейімделу процесі, оның барысында сыртқы және/немесе ішкі орта жағдайлары өзгерген кезде жүйенің жұмыс істеуі орнатылады немесе сақталады.

- Биологиялық бейімделу қоршаған ортаның тұрақты және өзгеретін жағдайларына бейімделуді қамтиды: температура, қысым, жарық, ылғалдылық, сондай-ақ ағзадағы өзгерістер: ауру, ағзадағы өзгерістер, кез-келген функцияларды шектеу.

- Психологиялық бейімделу адамның қоғамның талаптарына және өз қажеттіліктері мен мүдделеріне сәйкес өмір сүруіне бейімделуден тұрады.

- Әлеуметтік бейімделу белгілі бір қоғамның нормалары мен құндылықтарын игеру арқылы жүзеге асырылады (немесе, кем дегенде, жақын орта: отбасы, белгілі бір әлеуметтік топ).

Бейіндік білім беру - білім беру мектебінің жоғары сыныптарында бейіндік оқыту жүйесін құру арқылы білімін тереңдете отырып, бұрын алған дағдыларын жетілдіруге бейімділікпен және өз мүмкіндіктері туралы барабар түсінікті қалыптастыра отырып оқыту. Бұл оқыту еңбек нарығының нақты қажеттіліктерін ескере отырып, білім алуды дараландыруға және студенттердің кәсіби бағдарлануына  бағытталған.

Бейіндік дайындық - бұл жоғары сынып оқушыларының болашақ білімінің таңдаған негізгі бағыттарына және кейінгі кәсіптік іс-әрекеттерінің кең ауқымына (соның ішінде таңдауға қатысты) қатысты өзін-өзі анықтауына ықпал ететін педагогикалық,психологиялық-педагогикалық, ақпараттық және ұйымдастырушылық қызмет жүйесі жоғары мектептегі бейінді және белгілі бір оқу орны немесе үздіксіз білім берудің басқа әдістері.

Белсенді әдістері кәсіби бағдар беру -  олар дағдыларды қалыптастыру және осы саладағы қатысушылардың одан әрі тәуелсіз қызметіне дайын болу үшін кәсіптік бағдарлау мәселелерін шешу бойынша диалогты, өзара әрекеттесуді ұйымдастыруды болжайды;Белсендіретін әдіс ойынға жақын, бірақ оның өзіндік ерекшеліктері бар:процедураның қызықтылығы, ауқымдылығы, талқыланатын мәселелердің жеке маңыздылығы, қатысу еріктілігі, іс-әрекеттің екі жоспары (ойын сияқты), проблемаларды бірлесіп қарауды ұйымдастыру.

Белсенділік– адамның қабілеттілігі өмірлік маңызын түрлендіруді өндіруге, жағдайды өзгертуге немесе оның қарым-қатынасына бағытталған мінез-құлық.

Біліктілік– 1) адамның кәсіби даярлығының дәрежесі мен түрі, жұмысты орындау үшін қажетті білімнің, іскерліктің және дағдылардың болуы; 2) жұмыстың күрделілігіне қарай белгіленетін белгілі бір түрінің сипаттамасы; 3) белгілі бір кәсіп, мамандық шеңберінде еңбек функцияларын орындауға қызметкерлердің кәсіби дайындық дәрежесі.

Біліктілік санаты - қызметкердің кәсіби даярлық деңгейін көрсететін көрсеткіш. Жұмысты тарифтеу - жұмыстың күрделілігіне қарай еңбек түрлерін тарифтік разрядтарға немесе біліктілік санаттарына жатқызу.

Вакансия – маманның орнын толтырмаған, қажетті қызметкердің жетіспейтін кәсіпорындағы лауазымы немесе жұмыс орны.
 

Вакансиялар банкі– ұйымдар мен кәсіпорындардың вакантты (бос) жұмыс орындары туралы мәлімет.

Глоссарий - бұл кез-келген саладағы жоғары мамандандырылған терминдердің сөздігі

Гностикалық мамандықтар – зерттеу мен бағалау, алдын-ала таныс белгілер бойынша тексеруді, сұрыптауды, топтастыруды, бақылауды, айыруды, адамның қызметі соңғы өнім сияқты тануды болжамдаушы мамандықтар.

Дағды- қайталап қайталауға байланысты санасыз  орындалатын әрекет, т.б. автоматизмге әкеледі.

Дарындылық - белгілі бір салада жетістікке жетуді қамтамасыз ететін қабілеттердің болуы.
 
Деректер қоры- ақпаратты сақтау, талдау және өңдеу мақсатында құрылатын жүйелендірілген деректер жиынтығы.

Докторантура - бұл ғылым докторы дәрежесін алуға және доцент немесе профессор лауазымын алуға мүмкіндік беретін білім беру жүйесінің соңғы кезеңі. Докторантқа түсу үшін алдымен аспирантураны бітіру керек, яғни ғылым кандидаты дәрежесі болуы керек

Еңбек - белгілі бір лауазымға ие адамның еңбек қызметі.
 
Еңбек биржасы (жұмыспен қамту қызметі) - белгілі бір аумақта халықты жұмыспен қамтуды қамтамасыз етуге жауапты, оның ішінде азаматтарды жұмысқа орналастыруға және бос орындарға жәрдемдесуге жауапты мемлекеттік ұйым; жұмыссыздық бойынша жәрдемақы төлеу; жұмыссыздарды оқыту мен қайта даярлауды ұйымдастыру; қоғамдық жұмыстарды ұйымдастыру.
 

Еңбек нарығы (жұмыс күшінің нарығы) – бұл жұмыс күшіне (еңбек қызметтерге) сұраныс пен ұсынысты қалыптастыру саласы.

Еңбекақы - 1) қол жеткен келісімдердің  орындалуын қамтамасыз ететiн мемлекеттiң қатысуымен жұмысшылар мен жұмыс берушiлер арасындағы келiссөздер барысында айқындалған еңбекақы бағалары;
2) қызметкерге оның еңбегінің құндылығын көрсете отырып, еңбек қызметі үшін төленетін ақшалай өтемақы сомасы.
 
Еңбеққор - еңбек қызметі үдерісіне оң көзқараспен сипатталатын  мінез-құлық сипаты.
 
Еңбек нарығында мамандыққа деген сұраныс- Еңбек нарығында мамандыққа деген сұраныс-сұраныс сыйымдылығы мен еңбек нарығындағы ұсыныс сыйымдылығының арақатынасы.

Еріктік қасиеттер–адамның ерікті іс-әрекетінде көрінетін қасиеттер, олар табандылық, жігерлік, төзімділік, батылдық т.б.

Ерте кәсіптік дағдарлау - Е.К. Климов бойынша тұлғаның кәсіби дамуының бірінші сатысындағы кәсіптік бағдар-бастапқы нұсқа кезеңі (немесе кәсіпке дейінгі даму кезеңі), т.б. мамандықтар әлемінің нақты және көрнекі көріністерін дамыту. Бұл кезең өзін-өзі танудың осындай қалыптасу кезеңінде (2-3 жас) басталып, жасөспірімдік кезеңнің басына дейін (10-12 жас) жалғасады.
 
Жалпы қабілеттер - білімді меңгерудің салыстырмалы жеңілдігі мен өнімділігін қамтамасыз ететін тұлғалық қасиеттер жүйесі.

Жеке білім беру маршрутымамандырылған білім бері деңгейінде оқытылатын оқу пәндерінің (элективті курстар, мектептен тыс жұмыс бағдарламалары) жиынтығы.

Жеке еңбек қызметі - бұл жеке тұлғалардың кез келген түрдегі кәсіпорындармен еңбек қатынастарына байланысты емес тауарлар мен қызметтерді өндірудегі қоғамдық пайдалы қызметі

Жеке өзін-өзі анықтау  -  өзінің жеке тұлғасының саналы түрде сезініп түсіну үдерісі, өзінің қабілеттері мен мүмкіндіктері (қолымнан келеді) және (қалаймын) олардың қоршаған ортамен және бір-бірімен үйлесімділігі («мен— мен», «мен-басқалар», «мен-қоғам», «мен-әлем», «мен-аса ерекше тұлға»).
 
Жеке кеңес беру бұл өмір сүру сапасын жақсартуға бағытталған психологпен жұмыс істеудің ерекше түрі. Әңгімелесу барысында адам өзін жақсы түсіне бастайды: өзінің көңіл-күйі мен тәжірибесі, белгілі бір жағдайларға реакциясы, тілектері мен қажеттіліктері.

Жеке тұлғаның өзін-өзі анықтау саласындағы құзіреттілігі- бұл жеке тұлғаның әлемдегі орнын түсінуге, өз іс-әрекетіне құндылық, мақсаттық және мағыналық қатынасты таңдауға, өзін-өзі тану тәжірибесіне мүмкіндік беретін қабілеттер, білімдер мен дағдылар.

 
Жоғары кәсіби білім - кәсіби білімнің жоғары деңгейі; толық орта білімнің базасында жоғары оқу мекемеде алынған  мамандық бойынша біліктілік деңгейі.  Ғылыми-техникалық және әлеуметтік прогрестің деңгейінде кәсіби міндеттерді шешуге мүмкіндігін қамтамасыз ететін, білім жүйесі, практикалық дағдылар және жеке қасиеттердің жүйесімен сипатталады.
 
Жоғары оқу орны - жоғары кәсіптік білім беруді іске асыратын және жоғары білікті еңбек мамандарын даярлауды жүзеге асыратын, ғылыми қызметті жүргізетін оқу орны.
Жұмыс берүші – бос жұмыс орындары бар кәсіпорынның өкілі болып табылатын кадр қызметі басшысы немесе қызметкері.
 
Жұмыс қабілеттілігі – адамның белгілі уақыт ішінде талап етілетін деңгейде мақсатты қызметті орындау әлеуетті мүмкіндігі.
 
Жұмысқа қанағат болу - адамның немесе топтың атқарылған жұмысқа және оның жағдайына эмоциялық жағынан бағаланған көзқарасы.
 
Жұмыс орындарының банкі - жұмыс орындары және олардың сипаттамалары туралы компьютерлік деректер банкі.

Жұмыспен қамту бұл азаматтардың жеке және қоғамдық қажеттіліктерін қанағаттандырумен байланысты, заңнамаға қайшы келмейтін және, әдетте, оларға табыс әкелетін қызметі.

Жұмыссыздық– экономикалық белсенді тұрғындарының бір бөлігі өздеріне жұмыс таба алмай жатқандағы, әлеуметтік-экономикалық құбылыс, жұмысқа орналаса алмаушылықтан үлкен мерзімге еңбек қызметін тоқтату.

Жұмыссыздар– табысы (еңбек кірісі) мен жұмысы оларға тәуелді емес себептер бойынша жұмыс істей алатын, еңбек етуге дайын және қабілеті бар, бірақ бұл қызметтен лайықты жұмыс таба алмай отырған азаматтар, жұмыс іздеуші тұлғалар түрінде мемлекеттік қызмет орнында тіркеліп тұрған адамдар.

Жұмысшылардың жұмыстары мен мамандықтарының бірыңғай тарифтік-біліктілік анықтамалығы меншік нысанына қарамастан, өндірістер мен жұмыс түрлері бойынша бөлімдерге топтастырылған жұмысшылар мамандықтарының тарифтік-біліктілік сипаттамаларын қамтиды.

Зерттеуші мамандықтар– тәжірибелік қызметті жүзеге асыру процесінде жаңа нұсқаларды іздеу, ойлап табу, ұйғарынды ойлап шығару, алдыңғы жоспарға қызмет мақсаты талап етілетін мамандықтар қатары (Е.А. Климов).

Имиджбұл басқа адамға немесе адамдар тобына белгілі бір әсер қалдыру үшін адамның өзіне жасайтын бейнесі. Өзіңіздің имиджіңізді басқаруға болады және қажет. Бұл басқа адамдарға ұнау үшін өзіне жат рөлді қабылдау дегенді білдірмейді.

Кадрларды аттестаттау- кәсіпорындағы кадрлық жұмыс элементтерінің бірі, бұл әр қызметкердің белгілі бір санаттағы лауазымына сәйкестігі мен кәсіби жарамдылығын мерзімді куәландыру.

Кадрлық агенттік-бұл жұмыс іздеуші мен жұмыс беруші арасында делдал болатын ұйым.

Қарым-қатынас-бұл байланыс орнату, көпшіл болу; ақпаратты беру жүйелерінің әртүрлі жүйелерінің (бірге жұмыс істеу мүмкіндігі) үйлесімділігі.

Кәсіби артықшылықтары – басқа мамандықпен салыстырғанда артықшылықтары.

Кәсіби аурулар – өндірістік ортаның қолайсыз факторларынан туындаған аурулар

Кәсіби әлеует – кәсіби қызметі меңгеру және жетілдіру үшін мүмкіндіктер мен қабілеттердің жиынтығы.

Кәсіби-бағдарлық әңгіме- ақпаратты ұсынуға және оны белсенді ұғынуға, қызықтыратын кәсіптік бағдарлау мәселелерін талқылауға бағытталған кәсіби ағарту нысаны (топта да, жеке де).

Кәсіби бейімділік – белгілі бір кәсіби қызметпен айналысуға ынталандыратын адамның таңдалған бағыты.

Кәсіби-бағдар (француз тілінен orientation – бағыт-бағдар) - адамның қабылеттеріне сәйкес және еңбек нарығының сұранысын есепке алуымен,  жұмысқа орналасуға бағытталған, мамандықты таңдауға көзделген, іс-шаралар жиынтығы.

Кәсіби жарамдылығы – бұл адамның психологиялық және психофизиологиялық ерекшеліктерінің жиынтығы, олардың арнайы жеткілікті және қажетті білімдері, дағдылары, әлеуметтік тиімді еңбек етуге қажет.

Кәсіби жолды жобалау - адамның мүмкіндіктері мен қажеттіліктерін  сыртқы жағдайларын бағалауды қоса алғанда, кәсіби жобаны құру; адамның мүмкіндіктері мен қажеттіліктерін сыртқы жағдайлармен салыстыру негізінде кәсіби мақсаттарды анықтау; қажетті кәсіби болашаққа қол жеткізу үшін ресурстар мен шектеулерді талдау; ресурстарды және шектеулерді ескере отырып  мақсатқа жету үшін нақты қадамдар жасау.
 
Кәсіби жоспар - 1) кәсіби болашақтың бейнесі. Кәсіби жоспардың негізгі бөлімдері: басты мақсат; жақын және алыс мақсаттардың тізбегі; мақсаттарға қол жеткізу жолдары, құралдары және шарттары, қосалқы нұсқалар және оларға қол жеткізу жолдары. 2) адамның мінезі, сипаты, бейімділігі, қызығушылықтары, тәжірибесі, сондай-ақ өзі туралы және мамандықтар әлемі туралы білімі негізінде қалыптасқан  кәсіби қызметі туралы түсінігі.
 
Кәсіби қабілеттер - жеке тұлғаның жеке психологиялық сипаттамалары, оны басқа тұлғалардан ерекшелендіретін, осы кəсіби қызметтің талаптарын қанағаттандыратын жəне оны табысты іске асыру шарты болып табылады.
Кәсіби таңдау – кәсіби өзін-өзі анықтаудан белгілі бір мамандықты таңдау.
 
Кәсіби кеңес - студенттерге кәсіби өзін-өзі анықтауға көмек көрсету және студенттерге психологиялық, психофизиологиялық, физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес келетін кәсіби қызметтің мүмкін бағыттары туралы психологиялық, психофизиологиялық және медициналық диагностика нәтижелері негізінде ұсыныстар беру
 
Кәсіби кеңесші – мамандықты таңдау барысында психологиялық көмек көрсететін маман.
 
Кәсіби қызметке дайындық - адамның өз мақсаттары мен мүмкіндіктерін түсінуі, қалыптасқан жағдайларды бағалау, мамандық алудың ең ықтимал тәсілдерін анықтау және кәсіби қызметті жоспарлау.
 
Кәсіби қызметті талдау мамандықты психологиялық зерттеу және талдау әдісі, оның нәтижесі осы кәсіби қызметтің профессиографиялық сипаттамасын жасау болып табылады.
 
Кәсіби қызығушылықтар -  белгілі бір мамандыққа деген  таңдамалы белсенділік.
Мамандық таңдауда қызығушылықтың әртүрлі деңгейлерін ажыратады: 
тұтынушылық қызығушылығы (негізінен сыртынан туындайтын пікірталас); 
орындаушының қызығушылығы (жоғары белсенділік, өз әрекетін өзі жоспарлау, іс-әрекетке қанағаттану, өз жетістіктерін сезіну);
тиісті кәсіби қызығушылық (арнайы бір әрекетті мамандыққа жетілдіру сана сезімі, мамандықтың әлеуметтік маныздылығын түсіну, автономия, орта мен жағдайдан тәуелсіз болу).  
 
Кәсіби құзыреттілік - кәсіби білімдермен дағдылардың  үйлесуі , еңбектің оң нәтижесі және адамның маңызды кәсіби қасиеттері.
 
Кәсіби күтулер  - өз мамандығында табысқа жетуді ойлау (немесе әріптестермен және т.б.)
 
Кәсіби маңызды қасиеттері (КМҚ) – кәсіптік оқыту мен кәсіптік қызметті жүзеге асырудың табыстылығын қамтамасыз ететін адамның жеке ерекшеліктері.
 
Кәсіби мотивация – мамандықты таңдауға және кәсіби міндеттерді ұзақ орындауға себеп болатын ниеттер
 
Кәсіби өзін-өзі анықтауы - кәсіби қызметке қатынастардың қалыптасу үдерісі; өмірлік және еңбек жолында орын алатын  әлеуметтік-кәсіби және тұлға арасында  болатын сұраныстардың келісуінің ұзақ үдерісі.
 
Кәсіби  ниеттер  - кəсіби қызметтің белгілі бір түріне деген саналы қарым-қатынас, оның ішінде мамандықтың мақсатын білу, мамандық таңдау жəне тиісті білім алу
 
Кәсіби оқуға бейімді – адамның кәсіби дамуға, жаңа еңбек құралдарын, кәсіби білім мен іскерлікті меңгеруге, жаңартылған кәсіби жағдайларға белсенді бейімделуіне дайындығы
 
Кәсіби сынама– мамандықты саналы, негізгі таңдауға ықпал ететін аяқталған түрі бар нақты қызмет түрінің элементтерін моделдейтін кәсіби сынақ және кәсіби тексеру.
 

Кәсіби талап– кәсіби қызметтің белгілі бір деңгейінің нәтижесіне қол жеткізуге ұмтылу.

Кәсіби тренинг – адамға қажетті кәсіби қасиеттерін түзету, дамытуға, қалыптастыруға бағытталған жаттығулар әсер ету жүйесі.

Кәсіби ұтқырлық - бұл жеке тұлғаның немесе кәсіби топтың әлеуметтік мәртебесі өзгерген немесе өзгермеген қоғамның әлеуметтік-кәсіби құрылымындағы қозғалысы.

Кәсіби бейімделу– адамның өзі үшін жаңа еңбек жағдайларына бейімделуі (оның түрі – осы өндірістік топтағы нақты еңбек жағдайларына бейімделу ретінде өндірістік бейімделу).

Кәсіби іріктеу- адамның мамандықты меңгеруге және кәсіби міндеттерді табысты орындауға жарамдылығын зерттеу және ықтимал бағалау.

Кәсіп - белгілі бір деңгейдегі арнайы дағдыларды талап ететін және кіріс көзі бола алатын адамның еңбек түрі.
 
Кәсіпкерлік қызмет – жеке тәуекеліңіз бойынша және мүліктік жауапкершілікке негізделген пайда табу үшін бағытталған заң шеңберінде адамның немесе топ адамдарының өзіндік бастамасы.
 

Кәсіптердің жіктелуі- белгіленген талаптарға сәйкес мамандықтарды топтарға біріктіру: экономика саласы, еңбек мақсаты, құзыреті, білім деңгейі және т. б. (мысалы, Е. А. Климовтың еңбек пәні бойынша, Дж. Голланда мамандықтардың түрлері бойынша жіктелуі).

Кәсіптік бағдарлау құзыреттілігі - жасөспірімнің жеке мүдделерін, бейімділігін, мүмкіндіктерін ескере отырып, өзінің кәсіби бағытын құру мүмкіндігі. Кәсіптік бағдарлау құзыреттілігін келесі белгілердің жиынтығымен белгілеуге болады:

- жеке тұлғаның жетілуі, құндылықтар жүйесінің қалыптасуы, субъектінің мотивациясының ерекшелігі, адамның өзін-өзі бағалауы, шешім қабылдауға дайындығы.

- үлгерімі өзін-өзі анықтау туралы ақпаратты меңгеру, мамандықтар туралы білімнің толықтығы мен саралануы, болашақ мамандықтың ерекшелігі, кәсіби маңызды қасиеттерді дамытудың ерекшеліктері мен жолдары;

- кәсіби өзін-өзі анықтау процесінде субъектінің қызметі, ол кәсіптер әлемімен, кәсіби білім беру мекемелерімен, кәсіби таңдауды жүзеге асыру, негізделген кәсіби жоспардың болуы, алдағы қиындықтарды түсіну және оларды жеңу тактикасының болуы деп түсініледі.

Кәсіптік бағдарлау минимумы – кәсіптік бағдарлау бойынша заңнамалық және нормативтік – құқықтық құжаттарда көрсетілген міндетті ақпараттар жиынтығы; түлектердің еңбек нарығындағы өзгерістер жағдайларын сипаттайтын (болашақ даму бағдарламалары, қызметтің жаңа түрлері, кәсіптік білім алу шарттары, жаңа мамандықтар) негізгі түсініктерді қалыптастыру және ұғымдарды игеру.

Кәсіптік даярлық курстары - білім деңгейін көтермей, белгілі бір жұмысты
орындау үшін қажетті еңбек дағдыларын, білім мен дағдыларды игеруге мүмкіндік беретін оқыту нысаны.
 
Коммуникативті қабілеттер - қызметтердің әртүрлі саласында адамның  табысқа жетуіне ықпал ететін және қарым-қатынас жасау саласында анықталатын, қабілеттердің түрі

Көлденең мансапман - анықталған кәсіби, қызметтік, бір қызмет өрісіндегі әлеуметтік рөлді орындауды болжаушы, немесе қандай да бір иерархияның сатылары бойынша жоғары қозғалысқа міндетті және үнемі байланысты емес мансап түрі.Көлденең өсуге дәрежелерді, категорияларды жоғарылату, ғылыми дәрежелерге ие болу жатады. Мұндай мансап түрі өз аймағында үздік болуға тырысатын сарапшылар, кеңесшілер, профильдік мамандар, ғылыми қызметкерлер үшін мінезделген.

Қосымша білім беру - негізгі білім беру бағдарламаларынан тыс (курстарда, студиялық мектептерде, балалар шығармашылық үйлерінде және тиісті лицензиялары бар басқа мекемелерде) жүзеге асырылатын әртүрлі бағыттағы білім беру бағдарламалары.
 
Қызмет – кәсiпорынның немесе ұйымның құрамында белгiлi бiр лауазымды иеленетiн адамның еңбек мiндеттерi.
 
Қызығушылық - бұл адамның белгілі бір затқа, қызметке немесе объектіге
белсенді танымдық бағыты. Мамандық таңдауға қатысты қызығушылық-бұл
белгілі бір еңбек саласына деген оң көзқарас, осы бағыттағы білім мен
қызметке деген ұмтылыс.

Құзыреттілік-берілген пәндік саладағы тиімді қызмет үшін қажетті білімнің, тәжірибенің және дағдылардың болуы.

Құндылық бағдарлары-әлеуметтік тәжірибені меңгеру кезінде қалыптасатын және жеке тұлғаның мақсаттарында, идеалдарында, сенімінде, мүддесінде анықталатын адамның ұстанымы.

Магистрату́ра- бакалавриаттан кейінгі жоғары кәсіптік білім деңгейі белгілі бір кәсіби салада мамандануды тереңдетуге мүмкіндік береді.

Мамандық  - бір мамандық шеңберінде жұмыстар түрі; мамандықты алумен аяқталатын кәсіби дайындықтың белгілі бір түрінің аталуы.  Мысалы, «мұғалім» деген мамандық бар, және оның шеңберінде: «бастауыш мектеп мұғалімі», «денешынықтыру мұғалімі» және т.б.     

Мамандандыру ( латын тілінен specialis – ерекше) - нақты бір мамандық шеңберінде қызметтердің  біршама тар саласы, осы салада қызметтің назарымен қабілеттерді  және терең білімдерді алу, мысалы:
 
мамандық – дәрігер
кәсіби мамандандық– хирург         
мамандандыру – нейрохирург, кардиохирург, хирург – тіс дәрігері және т.дб.
 
мамандық – машинист
кәсіби мамандандық– машинист – крановщик
мамандандыру  – көпір крандарының машинисті, автокөлік крандарының машинисті, кран машинисті – құбыр орнату машинисту және т.б.
 
Мансап - адамның кәсіптік және қызметтік жолы, кәсіби және қызметтік жағдайының  өзгеруі.
 
Медициналық қарсы көрсетілімдер - осы мамандық бойынша оқуға және жұмысқа кедергі келтіретін аурулардың тізбесі.

Мемлекеттік жұмыспен қамту қызметі - халықты жұмыспен қамту саясатын іске асыру, азаматтарды жұмысқа орналастыруға жәрдемдесу және азаматтардың еңбек және жұмыспен қамту құқықтарының сақталуын бақылау үшін құрылған мемлекеттік мекемелер мен ұйымдар жүйесі.

Менмендік– өзін-өзі сүю.

Мотивация (лат. movere «қозғалу») - әрекетке деген импульс; адамның мінез-құлқын бақылайтын, оның бағытын, ұйымдасуын, белсенділігін және тұрақтылығын белгілейтін психофизиологиялық процесс; адамның өз қажеттіліктерін белсенді түрде қанағаттандыру қабілеті.

Өз білімін жетілдіру - білім, білік және дағды білім алушы тұлғалардың көмегінсіз дербес алынатын білім.

Өзін-өзі анықтауы -  өзінің қоғамдағы, өмірдегі орнын  анықтап біліп тануға бағытталған, өзін түсіну үдерісі. Өзін-өзі анықтауына адам өз өміріне деген жауапкершілік, белсенділік және сана-сезім таныту керек. Өзін-өзі  анықтауы барысында адамның өмірлік бағыты қалыптасады.

Өзін - өзі бағалау - адамның өз ресурстарын бағалауы. Өзін-өзі бағалау адамның айналасындағылармен өзара қарым-қатынасы, оның сындылығы, өзіне талап етілуі, табыс пен сәтсіздікке көзқарасы, қызметтің тиімділігі және жеке дамуы тәуелді тұлғаның мінез-құлқын маңызды реттеуші болып табылады.
 
Орта кәсіби білім - білікті еңбектің мамандарын дайындау (жұмыскерлер, қызметкерлер), негізгі жалпы, жалпы орта, бастапқы кәсіби білім. 
Бұл білімді бастапқы және орта кәсіби білім беру мекемелерде алуға болады (кәсіби-техникалық колледждерде) немесе жоғары кәсіби білімнің алғашқы сатысында.
 
Өмірлік өзін-өзі анықтауы - бұл өмірдің мағынасын жалпы адамдық критерийлеріне және өзін-өзі анықтау негізінде өзін-өзі жүзеге асыруға қатысты өзіндік анықтама.
 
Өмірлік перспектива - адамның пікірі бойынша оның әлеуметтік
құндылығы мен өмірінің мәні тәуелді болатын күтілетін оқиғалардың
күрделі, қарама-қайшы байланысындағы болашақтың тұтас бейнесі.
 
Персоналды бағалау әдістері - персоналды іріктеу және бағалау кезінде сынақтар жүргізу тәсілдері (әңгімелесу, сауалнама жүргізу, байқау, тестілеу, өмірбаяндық әдіс, әлеуметтанулық сауалнама және т.б.).
 
Профессиограмма – міндеттері, жұмыс істеу шарттары мен құралдары, экономикалық мінездемесі, жіктелу деңгейіне қойылатын талаптар, адамның денсаулық жағдайы мен психологиялық сипаттамаларын қоса алғанда, кәсіптің толық сипаттамасы.
 
Профильді (таңдау) сынып – оқушыларды жоғары немесе орта кәсіптік білім бері мекемесіне (мысалы, гуманитарлы, инженерлі, медициналық, физико-математикалық сыныптар) түсу үшін белгілі профиль (таңдау) бойынша дайындау формасы.

Психологиялық-педагогикалық  қамтамасыз ету - оқушының субъективті тәжірибесін анықтауға және пайдалануға, оның ойлау тәсілдерін, жеке тұлғасын ашуға бағытталған оқу-тәрбие процесінің мазмұнын, құралдарын, әдістерін әзірлеуді көздейтін педагог пен психологтың бірлескен қызметі жүйесі. оқушының жеке қажеттіліктерін ескере отырып, білім беру бағдарламасын жүзеге асыру арқылы дамыту.

Салалық біліктілік шеңбері - салада танылатын біліктілік деңгейлерінің құрылымдық сипаттамасы.

Сауалнамаалғашқы әлеуметтік және әлеуметтік-психологиялық мәліметтерді алуға арналған логикаға байланысты сұрақтарды жинау.
 
Силлабус - бұл пәннің оқу-әдістемелік бағдарламасы, ол оқытылатын пәннің сипаттамасын, мақсаттары мен міндеттерін қамтиды.

Талапкер-орта кәсіптік немесе жоғары білім беру мекемесіне түсуші тұлға.

Талаптану деңгейі–адамның мақсатты таңдауы, олинтеллектуалдық, психофизикалық, материалдық мүмкіндіктеріне сәйкес келуі немесе сәйкес келмеуі мүмкін. Шынайы талап деңгейі бар адамдар өз күшіне сенімділігімен, мақсатқа жетудегі табандылығымен, үлкен өнімділік пен сыншылдығымен ерекшеленеді.

Тік мансап–мансапты құру ережесі мен нормалары бар жүйесіне сәйкес олардың қалыптасқан механизмдерін анықталған құрылымдық иеарархияларының көмегінің сатылары бойынша адамның жоғарылауы.

Тік мансап қызмет бойынша жоғарыға көтерілуді білдіреді. Мысал үшін біз қаржы аймағындағы маманды аламыз. Қаржылық институтты бітіре сала, маман ең алдымен жай ғана бухгалтердің көмекшісі бола алады, одан кейін бухгалтер, одан кейін ғана бас бухгалтердің орынбасарының лауазымын ала алады, одан кейін бас бухгалтер, бас директордың орынбасарының қаржылық директоры және ең ақырында, бас директор бола алады. Бірақ мұнда басқа нұсқа да болуы мүмкін – қаржышы анықталған деңгейге көтерілгеннен кейін, жеке компаниясын құрумен айналыса алады.

Төлем ақы - 1) өмір үшін қажетті материалдық және рухани құндылықтарды құруға бағытталған мақсатты адам қызметі; 2) материалдық және рухани құндылықтарды өндіруде адамдар жасаған барлық ақыл ой  мен физикалық шығындар.
 
Түйіндеме - жұмыс іздеген адам басып шығарған белгілі бір пішінде қысқаша мансаптық тарих және кәсіби маңызды қасиеттерді сипаттайтын құжат. Түйіндеме жұмыс берушілерге алдын-ала танысу үшін және сұхбат алуға шақыру туралы шешім қабылдау үшін қалдырылады. Резюме шетелдік және отандық коммерциялық фирмаларда жұмысқа орналасуда пайдаланады.
 

Түрлендіруші мамандықтар– еңбек пәнінің жай-күйін, өзгерістер қасиетімен өз мақсатына байланысты белсенді мамандықтар қатары.

Тестілеу - стандартталған сұрақтарды пайдаланатын және психологиялық кеңес беруде жеке айырмашылықтарды өлшеу үшін қолданылатын психологиялық диагностика әдісі.

Ұжым-бұл ортақ жұмыспен, ортақ мүдделермен біріктірілген адамдар тобы

Ұлттық біліктілік шеңбері - жалпы білім беру, кәсіптік білім беру және оқыту, ересектерге арналған білім беру және жоғары білім беру саласындағы біліктілікті қамтитын 8 біліктілік деңгейінен тұрады.

Шеберлік  - кәсіби қызметтің субъект ретінде адам  дамуының жоғары деңгейі.

 
Шығармашылық - оның нәтижесі объективті жаңа, бірегей материалдық және рухани құндылықтарды құру болып табылатын қызмет.