Сенім телефоны
8(7182)626840
email: https://bilim-pavlodar.gov.kz/index/fromorg/127 garden142010@mail.ru
Мекенжайы: Торайғыр көш. 99/2
8(7182)620083 garden142010@mail.ru
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
07.00-19.00 сағ
За год
За месяц
За неделю
Вчера
Тәрбиешілердің кеңестері

Тәрбиеші Кожасова Асель Капнасаровна

"Ойын-мектеп жасына дейіңгі балалардың тәрбие құралы"

Ойын тәуелсіз балалар іс-әрекеті ретінде баланы тәрбиелеу және оқыту барысында қалыптасады, бұл олардың адам іс-әрекетінің тәжірибесін дамытуға ықпал етеді. Ойыншық, бұл жағдайда, мақсаты туралы білетін және балаға сәйкес келетін әртүрлі әрекеттерді игеретін объектілердің өзіндік стандарты ретінде әрекет етеді. Ойын балалар өмірін ұйымдастырудың бір түрі ретінде маңызды, өйткені ол баланың психикасын, оның жеке басын қалыптастыруға қызмет етеді. Ойын мен ойыншық бір-бірінен ажыратылмайды. Ойыншық өмірге ойын әкелуі мүмкін, ал кейде ойын жаңа ойыншықты дамытуды талап етеді. Дүкенде сатып алынған ойыншықтар балалардың ойындарына қатысуы кездейсоқ емес, сонымен қатар тәрбиешілер, ата-аналар немесе балалардың өздері жасаған. Ойыншықтар әртүрлі болуы мүмкін, бірақ олардың барлығы белгілі бір педагогикалық және көркемдік-эстетикалық талаптарға сай болуы керек. Әр жаста балаға тақырыбы мен мақсаты бойынша әр түрлі ойыншықтар қажет: сюжеттік (қуыршақтар, жануарлар фигуралары, жиһаз, ыдыс-аяқ), техникалық (көлік, дизайнерлер және т.б.), құрал ойыншықтары (балға, бұрағыш, сыпыруға арналған щетка, тырма, күрек, басқа сөзбен айтқанда, ересектердің қарапайым еңбек құралдарына еліктейтін ойыншықтар), көңілді ойыншықтар: театр, музыка. Скутер, балалар автомобильдері, тракторлар, құрылысқа арналған үлкен, оңай өзгеретін дизайнерлер сияқты үлкен ойыншықтар физикалық белсенділікпен күресуге ықпал етеді, баланы ғарышта қозғалуға және бағдарлауға үйретеді. Үстелге отыру балаға барлық жағынан жақсы көрінетін кішкентай ойыншықтармен ойнау ыңғайлы. Еденде ойнау үшін отыру және тұру кезінде баланың өсуіне сәйкес келетін үлкен ойыншықтар қажет. Ауладағы ашық ойындар үлкен ойыншықтарды қажет етеді, кішкентайлар жарамайды. Ойыншықтарды таңдау баланың эстетикалық, сондай-ақ адамгершілік тәрбиесінің міндеттерімен, ұжымдық ойынға деген ұмтылысымен тығыз байланысты, онда ол барлық ойыншықтарды барлық балалармен бірге пайдаланады. Ойыншықтарды іріктеу кезінде ойын әрекетін дамытудың жас заңдылықтары ескерілуі керек. Барлық балалар тірі жануарлар мен құстарды көре алмайды. Кітаптар, ойыншықтар, теледидар олармен танысуға көмектеседі. Ойыншықтарды таңдауда баланың қоршаған орта туралы дұрыс түсініктерін қалыптастыруға ықпал ету өте маңызды. Ойыншықтарды ойынға ересек адам енгізген жөн. Ол баланы бірлескен ойынның сюжетімен қызықтырады, оған сұрақтар қояды, оны жаңа ойыншықпен "сөйлесуге" итермелейді. "Қуыршақ оянды ма? Оның компотына ұнау". Балаға арналған ойыншық мағынасы бар. Балалар ойын әрекеттерін көбінесе ойыншықтардың көмегімен жасайды, бірақ олардың ойын әрекеттерін ым-ишара мен сөзбен де көрсетуге болады. Практикалық педагогикада атрибуттар деп аталатын пәндер ерекше маңызды: қақпақтардың барлық түрлері. Моншақтар, алжапқыштар, халаттар. Белгілі бір мамандықтың ерекшелігін көрсететін ойыншықтар қажет. Капитан үшін кеме соншалықты маңызды емес, өйткені Телескоп, бинокль, қалпақ болуы керек. Ойынды ересектер тарапынан дұрыс басқару оны мазмұнды етеді, мектепке дейінгі жаста шынымен жетекші етеді, баланың көкжиегін едәуір кеңейтеді. Алайда, ойыншықтардың көптігі, ең сюжеттік ойындарды орналастыруға мүмкіндік береді, баланың ойын жолдастарын алмастырмайды. Жалғыз ойнауға мәжбүр болу кейде оның жүйке жүйесінің шамадан тыс қозуына әкелуі мүмкін. Жалғыз ойнап, бала рөлдердің көптігінен қозғалады. Әрине, ойыннан кейін ол тым мобильді, тітіркендіргіш, "айқайлайды". Бірақ құрдастар тобындағы бірдей ойын балада мұндай реакция тудырмайды. Көптеген балалар ойында ойыншықтарды ғана емес, сонымен қатар басқа заттарды да пайдаланады. Диван пароход, орындықтар – пойыз вагондары, конустар-күлкілі кірпі бола алады. Ойындағы заттарды мұндай пайдалану баланың ақыл-ойының жоғары деңгейін, оның қиялының дамуын көрсетеді. Өкінішке орай, барлық ересектер мұны түсінбейді. Ойынды үй ойыншықтарымен, соның ішінде табиғи, қалдық материалдармен байыту керек. Ойын баланы дамытады және қуантады, оны бақытты етеді. Ойын барысында бала алғашқы жаңалықтарды жасайды, Шабыт минуттарын бастан кешіреді. Ойын оның қиялын, қиялын дамытады, сондықтан белсенді, ізденгіш тұлғаны қалыптастыру үшін негіз құрылады. Балаға арналған ойын-бұл бос әурешілікке, летаргияға, мінез-құлықтың мақсатсыздығына әкелетін сенімді құрал. Жақсы, көңілді ойын үшін балаға жақсы ойыншық қажет. Балаңыз үшін оны мұқият таңдаңыз.