Сенім телефоны
87054003418
email: sosh18@goo.edu.kz
Мекенжайы: Павлодар қ., Я. Геринг к, 79
8 7182 515908, 8 7182 516131
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Бергузинова Г.Ж. - сәрсенбі 15.00 сағ. 17.00 сағ.
За год
За месяц
За неделю
Вчера
АТА-АНАЛАРҒА ҰСЫНЫСТАР балалар мен жасөспірімдердің суицидтік мінез-құлқының алдын алу бойынша

Құрметті Ата-Аналар! Балаңызға жиі күлесіз бе, онымен оның істері туралы сөйлесесіз бе, мектептегі істерге, достарыңызбен, сыныптастарыңызбен қарым-қатынасқа шын жүректен қызығушылық танытасыз ба деп ойланыңыз…

Ата-аналарды ескертетін белгілер

Суицидтік мінез-құлықтың мінез-құлық белгілері

1. Өзіне күтім жасау. Өзімен жалғыз болуға деген ұмтылыс әр адам үшін табиғи және қалыпты жағдай. Бірақ оқшаулану, оқшаулану терең және ұзаққа созылғанда, адам өзіне кіргенде, кешегі достары мен жолдастарынан аулақ болыңыз. Суицидтік жасөспірімдер жиі жабылады, ұзақ уақыт өз бөлмелерінен шықпайды. Олар музыканы қосады және өмірден өшеді.

2. Капризность, привередливость. Біздің әрқайсымыз кейде күлкілі, блюз. Бұл жағдай ауа-райына, әл-ауқатқа, шаршауға, қызметтік немесе отбасылық қиындықтарға және т.б. байланысты болуы мүмкін. Мұндай эмоционалды тербелістер өлімнің сүйіншісі екендігі туралы жақсы дәлелдер бар.

3. Депрессия. Бұл әр адамның өз жолымен көрінетін терең эмоционалды құлдырауы. Кейбір адамдар жабық болып, өздеріне кетеді, бірақ сонымен бірге олар өз сезімдерін соншалықты жақсы жасырады, басқалары ұзақ уақыт бойы олардың мінез-құлқындағы өзгерістерді байқамайды. Мұндай жағдайларда жалғыз жол — адаммен тікелей және ашық сөйлесу.

4. Агрессивтілік. Өз-өзіне қол жұмсаудың көптеген әрекеттерінен бұрын тітіркену, ашу, ашу, қатыгездік және басқалар пайда болады. Көбінесе мұндай құбылыстар өзіне-өзі қол жұмсауға, оған назар аударуға, оған көмектесуге шақырады. Алайда, мұндай шақыру, әдетте, керісінше нәтиже береді — басқалардың дұшпандығы, оларды суицидтен иеліктен шығару. Түсінудің орнына адам жолдастарының айыптауына қол жеткізеді.

5. Өзін-өзі бұзатын және қауіпті мінез-құлық. Кейбір суицидтік жасөспірімдер үнемі өздеріне зиян келтіруге тырысады, қай жерде болса да, "қауіп – қатер шегінде" әрекет етеді-көпірленген қиылыстарда, көпірде немесе теміржолдарда.

6. Өзін-өзі бағалауды жоғалту. Жас адамдар төмендетілген өзін-өзі бағалау деңгейінің немесе қатысты өзіне мүлде жоқ кез келген құрмет деп санайды никчемными, қажет емес және нелюбимыми. Олар өздерін сырттан келгендер және жеңілгендер деп санайды, олар сәтсіздікке ұшырайды және оларды ешкім ұнатпайды. Бұл жағдайда олар өлсе жақсы болады деген ойға ие болуы мүмкін.

7. Тәбеттің өзгеруі. Оның болмауы немесе, керісінше, тәбеттің шамадан тыс жоғарылауы өзін-өзі бұзатын ойлармен тығыз байланысты және әрқашан ықтимал қауіптің өлшемі ретінде қарастырылуы керек. Жақсы тәбеті бар жасөспірімдер түсінікті болады, тәбеті әрдайым нашар немесе маңызды емес адамдар "үш жұлдыруды"жейді. Тиісінше, жұқа жасөспірімдер семіреді, ал жақсы тамақтанған адамдар, керісінше, салмағын жоғалтады.

8. Ұйқы режимін өзгерту. Көптеген суицидтік жасөспірімдер күні бойы ұйықтайды; кейбіреулері, керісінше, ұйқысын жоғалтады және "үкіге" айналады: кешке қарай олар өз бөлмесінде алға-артқа жүреді, біреу таңертең ғана ұйықтап, ешқандай себепсіз оянады.

9. Оқу үлгерімінің өзгеруі. Бұрын "жақсы" және "өте жақсы" оқыған көптеген студенттер серуендей бастайды, олардың үлгерімі күрт төмендейді. Бұрын артта қалғандарға барғандар қазір мектептен шығарылады.

10. Сыртқы түрі. Суицидтік жасөспірімдер өздерінің сыртқы келбетін бақылауды тоқтататын жағдайлар бар. Жасөспірімдер оказавшиеся в кризисной ситуации, неопрятны меніңше оларға мүлдем немқұрайлы қараса, қандай әсер, олар жүргізеді.

11. Басқаларға сыйлықтар тарату. Өз-өзіне қол жұмсауды жоспарлаған кейбір адамдар жақындарына, достарына заттарын алдын ала таратады. Тәжірибе көрсеткендей, бұл қорқынышты әрекет алдағы бақытсыздықтың тікелей жаршысы болып табылады. Әрбір осындай жағдайда ықтимал суицидтің ниетін анықтау үшін байыпты және ашық әңгіме ұсынылады.

12. Істерді тәртіпке келтіру. Кейбір суицидтік жасөспірімдер өздерінің сүйікті заттарын таратады, ал басқалары өлім алдында "өз істерін ретке келтіруді"қажет деп санайды.

13. Психологиялық жарақат. Әр адамның жеке эмоционалды шегі бар. Үлкен эмоционалды күйзеліс немесе біртіндеп жинақталатын кішкентай травматикалық тәжірибелер тізбегі оның құлдырауына әкелуі мүмкін. Туыстарымен, үйімен, әдеттегі өмір салтымен бөлісу, айтарлықтай физикалық және моральдық стресстермен соқтығысу, бейтаныс орта мен атмосфера адамға өмірінің трагедиясы сияқты көрінуі мүмкін. Егер бұған ата-анасының ажырасуы, жақын адаммен өлім немесе бақытсыздық, жеке қиындықтар қосылса, онда ол өз-өзіне қол жұмсауға толы ойлар мен көңіл-күйлерге ие болуы мүмкін. 

 Суицидтік мінез-құлықтың ауызша белгілері

               Білім алушының ауызша өтініштері:

·    "өмірді жек көру";

• "олар маған жасаған істеріне өкінеді";

• "мен бұған шыдай алмаймын";

• "мен өзімді өлтіремін";

• "маған ешкім керек емес";

• "бұл менің күшімнен жоғары",

• "мен енді ешкімге қиындық туғызбаймын".

          Өмірден кетуге деген кез-келген ниет байыпты қабылдануы керек. Бұл мәлімдемелерді дайындалып жатқан суицид туралы тікелей ескерту ретінде түсіндіруге болады. Мұндай жағдайларда өзіне-өзі қол жұмсаудың қатыгездігіне, агрессивтілігіне жол бермеу керек, бұл оны тек қауіпті орындауға итермелейді. Керісінше, шыдамдылық, тыныштық таныту керек, оған көмек, мамандардан кеңес беру керек. 

Өзін-өзі өлтіру әрекетін жүзеге асырудың жоғары ықтималдығының белгілері

•                      таныстарына, туыстарына, сүйікті адамдарына өз-өзіне қол жұмсауды қалайтындығы туралы ашық мәлімдемелер;

·        өзіне-өзі қол жұмсау әрекеттерінің мүмкіндігіне жанама "кеңестер" (мысалы, достар, туыстар, сыныптастар арасында мойынға ілмекпен пайда болу, өзін-өзі өлтіруге еліктейтін қарумен "ойын"...);

·        белсенді дайындық: құралдарды іздеу (таблетка жинау, улы заттарды, сұйықтықтарды және т. б. сақтау), суицид мысалдарымен бекіту (жалпы суицид туралы жиі сөйлесу), жақын ортамен символдық қоштасу (жеке заттарды тарату);

·         мінез-құлықтың өзгерген стереотипі: ерекше оқшаулау және жылжымалы, көпшіл, қозғыш мінез-құлықтағы мотор белсенділігінің төмендеуі және отырықшы және үнсіз, контактілер шеңберінің тарылуы, жалғыздыққа деген ұмтылыс. 

Егер ата-аналар балада суицид белгілерін байқаса не істеу керек

Байқасаңыз, бала суицидтік бейімділігі тырысыңыз онымен сөйлесіп бойынша әңгіме өрбіді. Егер адам өзі бұл тақырыпты қозғамаса, кенеттен суицид туралы сұрақ қоймаңыз. Ол өзін жалғыз, бақытсыз, тұзаққа түскен, ешкімге немесе борышкерге қажет емес, достары кім және оған деген құштарлығы туралы не ойлайтынын білуге тырысыңыз. Сіз бұл жағдайдан шығудың жолын табуға тырысуға болады, бірақ көбінесе бала жай сөйлесіп, жинақталған шиеленісті жеңілдетеді және оның өзіне-өзі қол жұмсауға дайындығы төмендейді.

Жасөспіріммен сөйлесуді қалай бастау керек

1. Дүрбелең болмаңыз. Ештеңе болған жоқ.

2. Ең алдымен, тыныштандыруға тырысыңыз. Есіңізде болсын, сіздің эмоционалды күйіңіз балаға тез беріледі, сондықтан мейірімді, сабырлы болу өте маңызды.

3. Сөйлесуді бастамас бұрын, балаңызды қалай жақсы көретініңізді айтыңыз, өмірдегі кез-келген қиындықты жеңуге болатындығын, балаңыздан басқа ешкім жоқ және ештеңе жоқ екенін реттеңіз. Балаңызға дәл солай айтуға болады және айту керек.

4. Тыңдаңыз және естуге тырысыңыз. Сұрақтар қойыңыз, сөйлеуге мүмкіндік беріңіз, жауаптарыңызға адал болыңыз. Жасөспірім өзінің тәжірибесі туралы, тіпті жеккөрушілік, ащы, ашу-ыза немесе кек алу сияқты жағымсыз эмоциялар туралы сөйлесе алатындығына сендіруі керек. Подсознание мазасыз ойлар іске асырылғанда, айтылған кезде, қиындықтар соншалықты қауіпті емес және шешілетін болып көрінеді. Баланың айтқан барлық нәрселеріне мұқият болыңыз, тіпті ең кішкентай, бір қарағанда, шағымдар мен шағымдарға назар аударыңыз. Жасөспірім өз сезімдерін анық көрсетпеуі мүмкін, бірақ сонымен бірге ең жақсы тәжірибені сезінуі мүмкін.

5. Талқылаңыз-жоспарлар мен мәселелерді ашық талқылау алаңдаушылықты жояды. Көптеген жасөспірімдер өздерінің проблемалары туралы (әсіресе өмір сүргісі келмейтін ойлар туралы) ыңғайсыз сезінеді, бірақ егер бала өз-өзіне қол жұмсау туралы айтса, онда бұл туралы сөйлесу оның жағдайын нашарлата алмайды, керісінше, бұл тақырыпты елемеу алаңдаушылықты, сенімсіздікті арттырады. Ешқандай жағдайда агрессияны көрсетпеңіз, естігендеріңізден сілкіністер білдірмеуге тырысыңыз. Абай болыңыз, тіпті шутливым разговором атты тәуекелдеріне өмір сүру. Кез-келген қауіпке мән беру керек.

6. Мәселелердің уақытшасипатын атап көрсетіңіз, үміт ұялатыңыз.Өзіңіздің (мүмкін ұқсас) тәжірибеңіз туралы және оларды қалай және қандай жағдайда жеңе алғаныңыз туралы айтып беріңіз. Бала үшін маңызды нәрселер туралы мұқият айтып беріңіз, қиын жағдайға тап болған кезде баланың сәтті болған жағдайларын есте сақтаңыз. Егер жасөспірімдер үмітін, оптимизмін жоғалтса және олардың жақындары өздеріне деген сенімділікті арттыруға көмектеспесе, өзін-өзі жою орын алады. Баланың Күшін нығайтыңыз, кез-келген дағдарыс жағдайымен күресуге болады, бірақ баланың тәжірибесін құнсыздандырмаңыз.

7. Жағдайдан сындарлы шығудыіздеңіз. Болашаққа бірлескен жоспарлар жасаңыз. Баладан сізбен бірге балама шешімдер туралы ойлануын сұраңыз, олар бір қарағанда мүмкін емес, абсурд болып көрінуі мүмкін, олар әлі жасөспірімнің басына түспеген. Бала өз проблемасының не екенін нақты түсінуі керек және оны не ушықтыратынын мүмкіндігінше дәл анықтауы керек. Егер мәселе әлі шешілмейтін болып көрінсе, тәжірибені, оған қатысты жағымсыз сезімдерді қалай жеңілдетуге болатындығы туралы ойланыңыз. Бала үшін маңызды, құнды болып қалатын нәрсені анықтаңыз. Оған қамқор болатын адамдар кімдер? Бала үшін маңызды қандай мақсаттарға қол жеткізуге болады? Енді жағдай талданғаннан кейін жаңа шешімдер пайда болды ма? Үміт пайда болды ма?

8. Әңгіме соңында баланы кез-келген қиын жағдайда қолдауыңызға сендіріңіз. Алдағы уақытта қиын жағдайға тап болған кезде, ол сізбен сөйлеспес бұрын ешқандай әрекет жасамайтынын келісіп алыңыз, осылайша сіз одан әрі шешу жолдарын тағы бір рет талқылай аласыз.

9. Ашық әңгімеден кейін бала жеңілдік сезінуі мүмкін, бірақ біраз уақыттан кейін ол қайтадан теріс ойларға оралуы мүмкін. Сондықтан жасөспірімді сәтті сөйлескеннен кейін де жалғыз қалдырмау маңызды. Табандылық танытыңыз-психикалық дағдарыс жағдайында адамға қатаң растайтын нұсқаулар қажет. Балаңызды сіздің көмегіңізді қабылдау арқылы дұрыс қадам жасағанына сендіріңіз. Әрі қарай, көмектің басқа мүмкін көздерін қарастырған жөн: туыстары, достары, сіз байланыса алатын туыстары. Егер сіз немесе сіздің балаңыз маманға (психологқа, психотерапевтке, дәрігерге) барғыңыз келмесе, сенім телефоны арқылы анонимді көмекке жүгіне аласыз 


 

 Балалар, жасөспірімдер және ата-аналарға арналған сенім телефоны: 8-800-080-34-34

Мектеп психологының телефоны: 87054003418

 

 

Кәмелетке толмағандардың теріс пікірлеріне қалай жауап беру керек

Егер сіз естісеңіз

Міндетті түрде айтыңыз

Сөйлеуге тыйым салынады

"Мен бәрін жек көремін..."

"Бір нәрсе сияқты сезінемін

жүреді.Бұл туралы сөйлесейік"

"Қашан болды күшіміз бірлікте жасында...иә, сен

тек беталды сөйлейсін!»

"Барлық

үмітсіз

және мағынасыз" 

"Сеземін, сен подавлен.

Кейде біз бәріміз осындамыз

біз өзімізді сезінеміз. Кел

қарастырайық, қандай

оларды қалай шешуге болады

рұқсат ету"

"Сізден гөрі нашар адамдар туралы ойланыңыз"

"Менсіз бәрі жақсы болар еді!»   

"Сіз көп нәрсені білдіресіз

мен үшін, біз үшін. Мені

сіздің көңіл-күйіңіз алаңдатады.

Бұл туралы сөйлесейік"

"Не говори сайтыңызға кіреді. Туралы сөйлесейік

дос...»

"Сіз мені түсінбейсіз!»

"Маған не екеніңізді айтыңыз

сезінесің. Мен

мен сені шынымен қалаймын

түсіну"

"Мен сені қайдан түсінемін!»

"Мен қорқынышты әдет жасадым" 

"Мен сені сезінемін кінәсінмойындау. Бұл туралы сөйлесейік"

"Енді сен не қалайсың?

Дереу айт!»

"Мененешқашан ештеңешықпайды" 

"Сіз қазір сезінесіз

жетіспеушілігі күштер. Мұны қалай өзгерту керектігін талқылайық"

"Мүмкін емес – бұл тырыспадың демек!»

 

 

Бұл сөздер баланың жан дүниесін сүйеді…

- Сен ең сүйіктісің!

- Сен өте көп аласың!

- Рахмет!

- Біз Сенсіз не істер едік!

- Маған кел!

- Бізбен бірге отырыңыз!

- Маған айтып, что с тобой?

- Мен саған көмектесемін…

- Мен сенің жетістіктеріңе қуанамын!

- Ол түсінікті, сенің үйің – сенің қорғаным!

- Бізде қандай жақсы!

 

Не істеуге болмайды?

- оқыңыз емес аннотациясында

- адамды елемеңіз, оның назар аударғысы келеді

- айтуға болмайды "бұл мәселе?", "Сіз басқаларға қарағанда жақсы өмір сүресіз" және т. б.

- дау жоқ

- негізсіз жұбаныш ұсынбаңыз

- жасөспірімге күлмеңіз