Размер шрифта:
↑Наверх
Сенім телефоны
8(718-2)-54-54-51
email: sosh29@goo.edu.kz
Мекенжайы: Қазақстан Республикасы Павлодар қаласы, Катаев көшесі 22
Жетекшісі: 54-54-33. Қабылдау бөлмесі: 54-54-51
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Дүйсенбі сағат 16.00-ден 18.00-ге дейін Бейсенбі 15:30-дан 17:30-ға дейін
Главное достоинство учителя - это:
Голосовать
Человеческие качества - 156
Любовь к детям - 137
Блестящее знание предмета - 73
Качество подготовки к экзаменам - 72
Всего проголосовало: 438
Смотреть результат
За год
За месяц
За неделю
Вчера
Жасөспірімдердің психологиялық-педагогикалық мәселелерін шешу
Жасөспірімдердің психологиялық-педагогикалық мәселелерін шешу
 
Жасөспірім балалар мен жасөспірімдердің ата-аналары жиі психологиялық кеңес беруді қажет ететін келесі мәселелерге ие.
 
1 нұсқа . Жан-жақты жанжалдар ата-аналар мен жасөспірімдер арасында әр түрлі мәселелер бойынша тұрақты түрде туындайды.
 
2-нұсқа. Жасөспірім балалар қандай да бір себептермен үйренгісі келмейді, арандатуға, өз міндеттерін әділетсіз орындауға, ата-аналарға берген уәделерді орындамауға және т.б.
 
3-нұсқа. Ата-аналар жасөспірім балалардың бір нәрсе жасыратынын көреді. Алайда ата-ана балалардың үйден тыс жерлерде уақыт өткізіп жатқанын байқайды, олармен араласпайды.
 
4-ші нұсқа. Жасөспірім ата-анасының көзқарасы бойынша ештеңеге қызығушылық танытпайды және өз дамуына араласқысы келмейді.
 
Барлық осы жағдайларда психологиялық кеңес беру тәжірибесін қарастырайық.
 
1-мысал. Жасөспірімдер мен ата-аналар арасындағы қақтығыстар өте жиі кездеседі. Егер біз қайшылықтарды осындай деп айтпасақ, ата-аналар мен балалардың көзқарастарындағы қайшылықтар болса, бұл белгілі бір дәрежеде табиғи. Жасөспірімдер мен ересектер арасындағы қақтығыстар дерлік әрбір отбасында орын алғандықтан, олар қалыпты деп санауға болады.
 
Мұндай қақтығыстар, әдетте, баланың балалық шақтан ересек адамға көшуімен психологиялық дамудың жоғары деңгейіне өтуімен байланысты, сондықтан олар ата-аналарға ерекше алаңдаушылық туғызбауы тиіс, әсіресе, жанжалды баланың болашағы үшін. Бұл ең алдымен, клиенттің психологы мен кеңесшісін сендіруге тырысу керек.
 
Клиентке әдеттегідей дамып келе жатқан жасөспірім жастағы дағдарысқа қарағанда, басқа адамдармен қарым-қатынастардың күшеюі болып табылатын күрделі тұлғааралық қақтығыстардың ауытқушылық құбылыс екенін түсіндіру қажет. Мұндай жанжал егер ол уақытында тез шешілмесе, жасөспірімнің психологиялық дамуына кедергі жасайды.
 
Кез-келген жастағы адамның қалыпты дамуы үшін басқа адамдармен тұрақты, оң, эмоционалдық, ашық және сенімді қарым-қатынас қажет. Балалар үшін бұл ата-аналармен, мұғалімдермен, құрдастарымен қарым-қатынас. Өйткені, жасөспірім тек өтпелі кезеңде оған қатысты күрделі ішкі мәселелерді табысты шеше алады.
 
Жасөспірім жасқа байланысты жеке тұлғааралық қақтығысын ата-аналармен шешу әдісі әртүрлі болуы мүмкін. Бірақ мұндай өмірдің барлық жағдайларында ересектер оларды алдын-алу мен жоюға бастама көтеруі керек, бұл жағдайда ата-аналар немесе мұғалімдер. Олар қазірдің өзінде туындаған жанжал жағдайында, жасөспірімдерден гөрі ақылға қонымды және тәжірибелі адамдар болғандықтан, жасөспірімдерге қатысты икемді және мағыналы болу керек.
 
2-оқиға. Бұл ересектер арасында қабылданған мінез-құлық нормалары мен ережелерін бұзатын жасөспірімнің әлеуметтік мінез-құлқы. Бұл проблемамен байланысты жағымсыз мінез-құлық симптомдары көбінесе жасөспірім жастағы жастағы дағдарыстың психологиялық салдары немесе көрінісі болып табылады және әдетте жасөспірім ересек болғанда және оның сана-сезімі өзгерген кезде жоғалып кетеді.
 
Дегенмен, жасөспірімдердің дағдарысы ұзартылуы мүмкін және мінез-құлықтағы жоғарыда көрсетілген жағымсыз белгілер белсенді түрде қарастырылмаса, бұл ақыр соңында бұл психологиялық дамудың кешігуіне әкелуі және жасөспірімнің мінез-құлқы мен мінез-құлқындағы өте жағымсыз сипаттағы көріністерді түзетіп, оларды тұрақты өмір салтына айналдыруы мүмкін . Мұнда талқыланған проблемаға байланысты психологқа жолданатын ата-аналармен немесе мұғалімдермен психологиялық кеңес беру де осы түсіндірмені бастауы керек.
 
Сонда бірқатар мәселелерді объективті және мұқият түсіну қажет. Біріншіден, жасөспірімдердің қаншалықты жиі және қаншалықты жағдайларда дұрыс емес әлеуметтік мінез-құлық танытатындығын білу керек. Екіншіден, ата-аналардың балаларының осындай мінез-құлқына қалай әрекет ететінін анықтау қажет. Үшіншіден, ата-аналар қабылдаған әрекеттердің нәтижелерін анықтау қажет. Төртіншіден, жасөспірімдердің өздері, егер ата-аналар мұны түсінуге тырысса, өздерінің мінез-құлқын түсіндіру керек.
 
Барлық осы сұрақтарды түсінгеннен кейін, психологиялық кеңесші не болып жатқандығы туралы аз немесе толықтай толық көрініс ала алады, ол талдау негізінде ол өте нақты, негізді шешімдерді жасай алады. Алайда кез-келген жағдайда, тиісті мәселені шешуге көмектесетін келесі практикалық ұсыныстар болуы керек:
 
1. Жасөспірімдердің іс-әрекеттеріне және әрекеттеріне эмоционалды түрде теріс әсер етуді, ересектердің ақылға қонымды дәлелдеріне қарсы тұруын тоқтатуға тырысыңыз. Сіз шын мәнінде не болып жатқанын, неге жасөспірімнің осылай әрекет етіп, басқаша емес екенін объективті түрде түсінуге тырысыңыз. Бұл сұраққа тек түсіндіріп қана қоймай, сонымен бірге, мұқият және түсінікті жауап алынады ата-анасына ұнамайтын мінезі бар достар. Және бұл достықты тоқтатуды талап етеді. Бұл жағдайда ата-аналардың талаптары толықтай ақталған және орындалуы керек. Дегенмен адаммен қарым-қатынасты бұзуға ешқандай себеп жоқ және оны ашық түрде жасасаңыз, адамға олардың мінез-құлқы ата-анасына сәйкес келмейтіндігін тікелей айтып берсеңіз, бұл адам қатынастарының нормаларын бұзу ретінде қарастырылуы мүмкін.
 
 
Сондай-ақ ата-аналардың мұндай жағдайларда әрдайым дұрыс емес екеніне назар аударыңыз. Бұл жағдайда сіздің ересек балаңызға осы адаммен сөйлесудің ықтимал теріс салдары туралы ескерту орынды болады. Сондай-ақ, балаға өзінің немесе басқа біреуінің адамдық қадірін түсірместен және сонымен бірге ықтимал жағымсыз салдардан қорғай отырып, берілген, моральдық жағынан қиын жағдайда қалай жақсы әрекет ету керектігін айтуға кеңес беріледі. Бұдан басқа, сіз үнемі балаларыңыздың қарым-қатынасын біліп, оны бақылап отыруыңыз керек, оған кедергі жасамаңыз, сонымен бірге балаға көмектесу үшін әрдайым дайын болыңыз.
 
Ешбір жағдайда орта мектептің оқушысының әртүрлі адамдармен достығына жол бермеңіз, әйтпесе ол адам ретінде өмірлік тәжірибе жинап, толығымен дамуға мүмкіндік бермейді.
 
3-оқиға. Егер орта мектепте оқып жүрген жас жігіт немесе қыз өз ата-аналарына қаншалықты сай келмейтін мамандықты таңдауды қаласа, онда бұл жағдайда ата-аналар төмендегі әрекеттерді жасайды. Біріншіден, ата-аналардың ұсынғандарын емес, баланы неге осындай шешім қабылдағанын түсінуге тырысыңыз. Екіншіден, баланың қажеттіліктері мен мүдделеріне сәйкес келетін қорғалатын мамандықтың пайдасына осындай дәлелді дәлел табуға тырысыңыз. Көптеген ата-аналардың бұл мәселені жиі шешетін қателігі олар орта мектептің оқушыларымен әңгімелесу, олар ата-аналардың әрқайсысында дұрыс және дұрыс екендіктерін және барлық нәрседе балалар қателеседі. Бұл ұстаным принципті түрде дұрыс емес: бір адам барлық жағдайларда ешқандай құқықты болмайды, екіншісі әрқашан дұрыс емес.
 
Ата-ананың дәлелдері және баланы кәсіпті таңдаған кезде өз балаларын дәлелдеуге тырысатын фактілер балалардың дәлелдері ретінде дәлелді болуы керек. Сонда олар ата-аналарының дұрыс екенін түсінеді.
 
4-оқиға. Бала мен қыздың жаңа әкесі екенін айтатын дос немесе жаңа күйеуі - ананың жаңа адамы болғандықтан, ересек баланың әкесі мен баладан ажырасқан анасы арасындағы қақтығыс туындайды. Осы жағдайға сәйкес келетін жағдайдың психологиялық күрделілігі, оның әрбір қатысушысы, бір жағынан немесе басқа, сөзсіз, екінші жағынан немқұрайлы, кейде теріс қатынасын бастан өткізеді және оны толығымен жоя алмайды. Бұл, ең болмағанда, жаңа отбасының өмірінің бастапқы кезеңінде жиі орын алады.
 
Бұл жағдайда баланың анасына деген сезімінің амбулелалықтығы немесе дуальділігі, ол анасы ретінде баласын жақсы көреді және сонымен бірге ол оны түсінбейтін және оны жақсы көрмегендіктен оған ерекше рақат сезінбейді. ол адаммен жақсы қарым-қатынас жасайтын адам (оның өміріндегі жаңа адамды білдіреді).
 
Баланың анасына деген қарым-қатынастарының дуальділігі оны анасы ретінде жақсы көреді, бірақ сонымен бірге ол, біріншіден, әкесіне сатқындық жасағаны үшін жек көруі керек, екіншіден, баланың көзге көрінетін көзайымы жоқ адамға деген сүйіспеншілігін жоғалтады.
 
Жаңа адамның жаңа жанұядағы қайшы көзқарасы - бұл жағдайда ананың отбасында қазірдің өзінде ересек бала - бұл адамның анасы оны жақсы көретіндіктен баланы жақсы көре алмайтындығы. Біріншіден, ол өз баласы емес; Екіншіден, бұл бала оны құрметтемейді, тіпті оны жек көреді.
 
Бұл өте күрделі мәселенің практикалық шешілуінің мүмкін жолы (психологиялық кеңесші көмек сұраған клиентке осындай ұсыныс бере алады):
 
Біріншіден, жеке әңгіме барысында осы жанжалдағы әрбір қатысушының назарын өзіне аудару керек және онымен жеке мінез-құлықтың қолайсыз екендігін және басқа отбасы мүшелерінің теріс әсеріне кері әсерін тигізуі мүмкін екенін егжей-тегжейлі зерделеуге тырысу керек. Мұны психологтың көмегінің арқасында жүзеге асыра отырып, клиент теріс әрекет жасайтын мінез-құлықтың жеткіліксіздігінен құтылуға тырысуы керек.
 
Екіншіден, мұндай жанжал туындаған әрбір отбасы мүшесінің отбасы мүшелерінің мүдделері мен қажеттіліктерін ескеруге тырысуы керек, әсіресе осы жанжалға ұшыраған адамдар.
 
Үшіншіден, түсінуге тырысу өте маңызды, егер мүмкін болса, басқа отбасы мүшелерінің жеке сипаттамаларын ескеру керек факт ретінде қабылдауға болады. Олар, кем дегенде, алғашқы жылдарда ештеңе өзгертпеуге тырыспай, бейімделу керек ішкі өмірде.
 
 
Төртіншіден, жанжал жағдайлары тез арада пайда болмауы немесе мүмкіндігінше жылдам шешілуі маңызды. Мұны істеу үшін бірлесе отырып, барлық отбасы мүшелері өзара мінез-құлықтың ең аз міндетті ережелерін сақтау туралы келісуі керек. Аталған ережелер, атап айтқанда:
 
• Басқа адамның мінез-құлқын бағаламас бұрын, оны айыптайтын болсаңыз, оны түсінуге тырысыңыз.
 
• Ешқашан, ешқашан, бір-бірлерді қорлаңыз.
 
• Мүмкіндігінше, бір-біріне жақындай отырып, ымыраға барыңыз.
 
• Егер ымыраға келу мүмкін болмаса, онда сіздің ұстанымыңызды басқа адамға ақылға қонымды және тыныш түсіндіріп, оны ұстаныңыз.
 
• Тітіркену жағдайында болу, бір-біріңмен жұмысты шешуге тырыспаңыз.
 
Бұл жағдай бұрынғы жағдайда сипатталғандай психологиялық жағынан ұқсас. Сондықтан, ол туралы айтылған барлық нәрсе және оның клиентіне байланысты барлық практикалық ұсыныстар осы жағдайға да жарамды.
 
6-оқиға. Отбасылық және басқа да туа біткен бала ата-аналарының әртүрлі ата-аналарынан тұратын отбасылардағы қарым-қатынас мәселесі біз талқылаған отбасылық мәселелерге қарағанда салыстырмалы түрде жеңілдетілген. Ең бастысы, ата-аналар арасындағы келісім болуы керек және отбасындағы балалардың ешқайсысы басқа балаларға артықшылық бермеуі керек. Жалпы бұл отбасылық мәселе іс жүзінде сол ата-аналардан келген балалар арасындағы қарым-қатынас мәселесі сияқты шешіледі.
 
 
 
Мектеп сайтындағы материалды № 29 мектеп психологы дайындады - Мукушева Д.Е.